سرپرست وزارت خارجه ایران و فواد حسین وزیر خارجه عراق در بغداد دیدار و گفتگو کردند

© Sputnik / Григорий Сысоевباقری کنی، سرپرست وزارت خارجه ایران
باقری کنی، سرپرست وزارت خارجه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.06.2024
اشتراک
بنابر گزارش منابع خبری، علی باقری کنی سرپرست وزارت خارجه ایران در دیدار با فواد حسین وزیر خارجه عراق گفت، دو ملت ایران و عراق با ریشه، تاریخ و فرهنگ مشترک هستیم و همراهی ما و همسویی و همبستگی ما ابدی است و این پیوند بین دولت و ملت عراق هم به نفع امنیت و ثبات در منطقه است.
به گزارش خبرگزاری فارس، سرپرست وزارت خارجه ایران پس از دیدار با وزیر خارجۀ عراق در بغداد گفت: "ما این روزها داغدار از دست دادن دو شخصیت بزرگ ایران آیت‌الله رئیسی و شهید امیرعبداللهیان هستیم."
وی در این کنفرانس خبری گفت: "شاهد حضور هیأت‌های مختلف از مقامات عالی‌رتبه کشور برادر عراق برای تسلیت به دولت و مردم ایران بودیم. "
وی در ادامه گفت: "قدردان این حضور همدردی و همدلی از سوی دولت و ملت عراق با دولت و ملت ایران هستیم. تأکید کردم که این نقطه درخشان که همراهی و همدردی دولت و ملت عراق در شرایط سخت از دست دادن رئیس جمهور عزیز و وزیر خارجه پرتلاش بود را قدردان هستیم. این سرشت مناسبات برادرانه ایران و عراق است که در غم و شادی کنار هم هستند و باقی خواهند ماند."
باقری بیان داشت: "دو ملت با ریشه، تاریخ و فرهنگ مشترک و دو ملت با سرنوشت مشترک هستیم و همراهی ما و همسویی و همبستگی ما ابدی است و این پیوند بین دولت و ملت عراق هم به نفع امنیت و ثبات در منطقه است و هم به نفع توسعه و پیشرفت در دو کشور ایران و عراق است."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала