پوتین قانون تصویب توافقنامه تجارت آزاد بین اتحادیه اقتصادی اوراسیا با ایران را امضا کرد

© Sputnik / Sergey Bobylev /  مراجعه به بانک تصاویر Russian President Vladimir Putin
Russian President Vladimir Putin  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.06.2024
اشتراک
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه قانون تصویب توافقنامه تجارت آزاد بین اتحادیه اقتصادی اوراسیا با ایران را امضا کرد.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس این قانون توافقنامه تجارت آزاد بین اتحادیه اقتصادی اوراسیا با ایران تصویب گردید. سند مربوطه در تارنمای انتشارات رسمی اسناد حقوقی درج شده است.
پیش از این، شورای فدراسیون روسیه توافقنامه تجارت آزاد میان اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران را تایید کرده بود.
Флаги Ирана и России - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.06.2024
روسیه: کار بر روی توافق جامع بین روسیه و ایران ادامه دارد
توافقنامه تجارت آزاد میان اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران که در تاریخ 25 دسامبر 2023 در سنت پترزبورگ امضا شد، برای تصویب از سوی دولت روسیه ارائه شد. هدف آن تسهیل تجارت بین کشورهای اوراسیا و ایران از طریق کاهش یا رفع موانع تعرفه‌ای و غیرتعرفه‌ای و حمایت از تعاملات اقتصادی و تجاری است. پیشتر این توافقنامه از سوی دومای دولتی روسیه به تصویب رسیده بود.
این توافقنامه ضوابط اساسی تجارت بین طرفین را تا حد بسیاری با قوانین سازمان تجارت جهانی منطبق می سازد. اعمال اقدامات حفاظتی و اداره گمرکی، و امتناع از ممنوعیت ها و محدودیت های کمی در واردات کالا از جمله این موارد است. همچنین این ضوابط شامل مقرراتی در زمینه استانداردهای اساسی سازمان تجارت جهانی از نظر اقدامات حوزه دامپزشکی، بهداشتی و گیاهپزشکی و مقررات فنی می شود.
این توافقنامه در 25 دسامبر 2023 در شهر سن پترزبورگ امضا شد و مقررات اساسی تجارت بین کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران را تعیین می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала