باقری: بریکس به نمادی موفق برای تغییر و عادلانه تر کردن نظم جهانی تبدیل شده است

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر Министры иностранных дел во время совместного фотографирования участников совещания министров иностранных дел стран БРИКС в Нижнем Новгороде
Министры иностранных дел во время совместного фотографирования участников совещания министров иностранных дел стран БРИКС в Нижнем Новгороде - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.06.2024
اشتراک
علی باقری سرپرست وزارت خارجه ایران تاکید کرد، بریکس نزد کشورها و افکار جهانیان، به یک نماد موفق برای تغییر و عادلانه‌تر و منصفانه‌تر کردن نظم جهانی تبدیل شده است.
علی باقری، سرپرست وزارت خارجه ایران در سخنرانی خود در نشست وزیران خارجه بریکس گفت: "بریکسِ، هم‌اکنون به یک نماد جدید و الگوی موفقی از "همکاری‌های نوین" و "ائتلاف اقتصادهای پرشتاب" تبدیل و نشان داده که دارای طرح، ابتکار و برنامه‌های چند وجهی برای اصلاح "حکمرانی جهانی" و نقش‌آفرینی هرچه بیشتر در صحنه‌های بین‌المللی است. "
وی در ادامه افزود: "جهان به‌ هم ‌پیوسته‌ی کنونی، آشکارا با ابر چالش‌های زیادی روبروست که صلح، امنیت و توسعه جهانی و در نهایت زندگی روزمره انسان‌ها را متأثر و زیست ابناء بشر را با درد و رنج همراه ساخته است. یکجانبه‌گرایی، برتری‌جویی‌های ملی‌گرایانه، نسل‌کشی، اعمال تحریم‌ها، محاصره‌ها و دیگر اقدامات قهرآمیز یکجانبه و کاملا غیرقانونی، اهمیت ایجاد و تقویت نهادها و ساختارهای نوینی را در کنار نظامات ناکارآمد موجود ضروری ساخته است."
سرپرست وزارت خارجه ایران افزود: "عملکرد ساختارهای نا عادلانه و غیردمکراتیک حاکم بر جهان کنونی، نشان داده که این ساختارها توان و اراده حل مشکلات و تغییر وضعیت نابسامان دنیا را ندارند. بریکس با اهداف بزرگی که برای اصلاح نظامات ناعادلانه ترسیم کرده است؛ به رویکرد جدیدی تبدیل شده که می‌تواند هسته اولیه و پیشران تغییر برای ساختن جهانی بهتر باشد. بریکس نزد کشورها و افکار جهانیان، به یک نماد موفق برای تغییر و عادلانه‌تر و منصفانه‌تر کردن نظم جهانی تبدیل شده است."
گفتنی است، صبح دوشنبه نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو گروه بریکس با حضور علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه ایران و دیپلمات‌های ارشد عضو این گروه در نیژنی نووگورود روسیه آغاز شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала