نخستین تحریم تجاری اسرائیل از سوی آمریکای لاتین با اقدام کلمبیا

© Photo / Pixabay / Bergslayپایتخت کلمبیا
پایتخت کلمبیا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.06.2024
اشتراک
دولت کلمبیا با عبور از اقدامات صرفا دیپلماتیک، صادرات زغال‌سنگ به اسرائیل را در تلاش برای تحت فشار قرار دادن این کشور به منظور پایان دادن به عملیات خود در نوار غزه متوقف می‌کند که نخستین تحریم تجاری اسرائیل توسط یک کشور آمریکای لاتین به شمار می‌رود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه ال پائیس، بر اساس فرمانی که توسط وزارت بازرگانی کلمبیا منتشر شد، دولت بوگوتا تصمیم گرفته است صادرات زغال‌سنگ به اسرائیل را در تلاش برای تحت فشار قرار دادن این کشور برای توقف درگیری در غزه متوقف کند.
این تصمیم نشان‌دهنده اولین تحریم تجاری علیه اسرائیل توسط یک دولت آمریکای لاتین است؛ تحریم تجاری فراتر از اقدامات انجام شده‌ای که تاکنون ماهیت دیپلماتیک داشته‌اند.
اردوغان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.05.2024
اردوغان: ترکیه به فشارهای تجاری و دیپلماتیک بر اسرائیل ادامه خواهد داد
این اقدام که از سوی وزرای امور خارجه، دارایی و انرژی کلمبیا نیز حمایت می‌شود، پس از امضای آن توسط گوستاوو پترو رئیس‌جمهوری کلمبیا این کشور که در حال حاضر برای شرکت در کنفرانس صلح اوکراین در اروپا به سر می‌برد، اجرایی خواهد شد.
با در نظر گرفتن اینکه این کشور بزرگ‌ترین تامین‌کننده سوخت فسیلی اسرائیل است، این تصمیم می‌تواند به طور قابل توجهی بر روابط تجاری میان کلمبیا و اسرائیل تاثیر بگذارد.
به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، کلمبیا سال گذشته میلادی حدود 450 میلیون دلار زغال سنگ به اسرائیل عرضه کرد.
این تصمیم در حالی گرفته شده است که دولت کلمبیا در اوایل ماه مه گذشته (اواسط اردیبهشت ماه)، روابط دیپلماتیک خود را با اسرائیل به تلافی حمله به غزه، که در آن بیش از 36 هزار و 700 فلسطینی جان باخته‌اند، قطع کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала