امتناع رهبر آرژانتین از ملاقات با سفرای کشورهای اسلامی به دلیل حضور نماینده فلسطین

© AP Photo / Natacha Pisarenkoخاویر مایلی، رئیس جمهور آرژانتین
خاویر مایلی، رئیس جمهور آرژانتین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.06.2024
اشتراک
مارتین عمر سعاده معاون دبیرکل مرکز اسلامی آرژانتین اعلام کرد خاویر مایلی، رئیس جمهور آرژانتین در آخرین لحظه از ملاقات با سفرای 19 کشور مسلمان خودداری کرد، زیرا متوجه شد که در میان آنها نماینده فلسطین نیز وجود دارد.
به گزارش اسپوتنیک، مرکز اسلامی آرژانتین، یک سازمان اجتماعی و نماینده منافع مسلمانان در آرژانتین است و قرار بود در آنجا مراسمی با حضور رئیس جمهور برگزار شود که در نهایت دیانا موندینو وزیر امور خارجه در این مراسم حضور یافت..
سعاده گفت: در آخرین لحظه که زمان حضور رئیس جمهور در مرکز بود، به ما اطلاع دادند که وی در جلسه نخواهد بود زیرا از حضور نماینده فلسطین مطلع شده است.
وزیر امور خارجه، مشکلاتی را که در آخرین لحظه به وجود آمد، علت این حادثه عنوان کرد. شرکت کنندگان در این مراسم نگرانی خود را از وضعیت به وجود آمده به وزیر ابراز کردند.
سعاده گفت: "این یک جلسه دلسرد کننده بود... ما با این بی اعتنایی روبرو هستیم که ما را در وضعیت بدتری نسبت به قبل قرار می دهد. این فرصتی بود برای رئیس جمهور تا بابت حمله به اسلام عذرخواهی کند و در نتیجه به جامعه اسلامی نزدیک تر شود."
 بوئنس آیرس، پایتخت آرژانتین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.04.2024
آرژانتین درخواست مشارکت جهانی با ناتو را ارائه کرده است
مایلی از زمان روی کار آمدن در 10 دسامبر، علناً در رویدادهای مختلف به "تروریسم اسلامی" اشاره کرده است.
سعاده گفت: "اینگونه اظهارات سخنان نفرت پراکنی ایجاد می کند که سپس به صورت حمله به زنانی که لباس عربی پوشیده اند به زندگی اجتماعی منتقل می شود و افرادی که نام خانوادگی عربی دارند از صف ها در فرودگاه خارج می شوند".
وی توضیح داد که جهان اسلام بخشی از جامعه آرژانتین است و این مرکز فرهنگی تقریباً 100 سال قدمت دارد. با توجه به توهین های مکرر مایلی، این مرکز اسلامی چندین بار از رئیس جمهور درخواست کرده است تا برای تغییر وضعیت موجود جلسه ای برگزار کند، اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.
مایلی یکی از سرسخت ترین حامیان اسرائیل است که از حق این کشور برای اقدام نظامی در نوار غزه دفاع می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала