کرملین: فعلا نمی دانیم ایران در چه سطحی در اجلاس سازمان همکاری شانگهای شرکت می کند

© iStock.com / Sergey Sokolnikovکرملین مسکو
کرملین مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.06.2024
اشتراک
دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین گفت که هنوز مشخص نیست که ایران در چه سطحی در اجلاس سازمان همکاری شانگهای که در ماه جولای در قزاقستان برگزار می شود، حضور خواهد داشت.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف در حاشیه مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ اظهار داشت: "هنوز مشخص نیست، که طرف ایرانی در چه سطحی در این نشست حضور خواهد داشت."
پرچم های کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.03.2024
حملات تروریستی در کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای افزایش پتانسیل این سازمان را طلب می کند
سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین المللی است که در سال 2001 تأسیس شد. این سازمان شامل هند، ایران، قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان، پاکستان و ازبکستان است. کشورهای ناظر افغانستان، بلاروس و مغولستان، کشورهای شریک آذربایجان، ارمنستان، کامبوج، نپال، امارات، ترکیه و سریلانکا هستند. در ژوئیه 2023، در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در دهلی نو، ایران به عضویت کامل این سازمان درآمد. در آنجا بلاروس تفاهم نامه درباره تعهدات را به منظور به دست آوردن مقام کشور عضو این سازمان امضا کرد. انتظار می رود بلاروس در اجلاس سران در جولای سال جاری به عضویت کامل سازمان همکاری شانگهای درآید. مقر کمیته اجرایی منطقه ای ساختار ضد تروریستی سازمان همکاری شانگهای در تاشکند قرار دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала