بایدن از ایده مکرون در خصوص اعزام مستشاران غربی به اوکراین حمایت نکرد

© AP Photo / Markus Schreiberبایدن از ایده مکرون در خصوص اعزام مستشاران غربی به اوکراین حمایت نکرد
بایدن از ایده مکرون در خصوص اعزام مستشاران غربی به اوکراین حمایت نکرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.06.2024
اشتراک
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با پیشنهاد امانوئل مکرون، همتای فرانسوی خود برای اعزام مستشاران غربی به اوکراین موافقت نکرد.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را روزنامه پولیتیکو به نقل از منابع آگاه منتشر کرده است.
در خبر منتشره آمده است: " امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در طی مکالمه تلفنی اخیر با رئیس جمهورجو بایدن، پیشنهاد فرستادن نیروهای غربی به اوکراین برای آموزش پرسنل نظامی در منطقه عملیات نظامی را ارائه کرد. بایدن از این پیشنهاد حمایت نکرد."
به نوشته این نشریه، رئیس جمهور آمریکا از عواقب احتمالی اعزام نیرو از هر کشور ناتو به منطقه ای و احتمال قرار گرفتن آنها در خط آتش، ابراز نگرانی کرد. بایدن اشاره کرد که چنین اقدامی می تواند به تشدید درگیری منجر شود.
مکرون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.05.2024
ماکرون اعزام نیروهای مسلح به اوکراین را در صورت پیشروی شدید روسیه را منتفی ندانست
خاطرنشان می شود که در جریان این گفتگو، رهبران دو کشور هیچ تصمیمی نگرفتند.
یک روز قبل، مکرون اعلام کرد که قصد دارد 4.5 هزار سرباز اوکراینی را آموزش دهد. وی افزود که به نظر او آموزش سربازان اوکراینی در خاک فرانسه به "عامل تشدید تنش" تبدیل نخواهد شد.
بیانات ستیزه جویانه پاریس
رئیس جمهور فرانسه تا به حال چندین بیانیه پر سر و صدا در مورد موضوع درگیری در اوکراین ایراد کرده است. از جمله به گفته وی، پاریس امکان اعزام نیرو به منطقه نبردها را در صورت عبور روسیه از خط مقدم جبهه و درخواست کمک کی یف، منتفی نمی داند. این سیاستمدار مدعی شد که "بسیاری از کشورها" با رویکرد او موافق هستند.
او سه‌شنبه گذشته گفت که کی یف باید اجازه داشته باشد اهدافی را در خاک روسیه که ارتش روسیه از آنجا حملات انجام می‌دهد، هدف قرار دهد. با این حال، ماکرون این را تشدید تنش نمی‌داند.
علاوه بر این روزنامه لوموند نوشت، رئیس جمهور فرانسه می خواهد یک ائتلاف اروپایی برای اعزام مستشاران نظامی به اوکراین ایجاد کند. به گفته این نشریه، این کار ممکن است طی"چند هفته یا حتی چند روز" انجام دهد.
کرملین چنین ایده هایی را دور بی سابقه تشدید تنش خواند که نیازمند توجه و تدابیر ویژه است.
در شرایط اظهارات خصمانه سیاستمداران غربی، به دستور ولادیمیر پوتین تمرینات یگان های موشکی منطقه نظامی جنوبی در روسیه آغاز شد. در این مانورها استفاده از سلاح های هسته ای غیر استراتژیک تمرین می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала