اعتراف بایدن: تصمیم گیری درباره حملات اوکراین به روسیه می تواند غرب را وارد جنگ کند

© AP Photo / Evan VucciJoe Biden
Joe Biden - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.06.2024
اشتراک
جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا اذعان کرد که تصمیم گیری درباره دادن اجازه به نیروهای مسلح اوکراین برای حمله با سلاح های آمریکایی به اهدافی در روسیه "از لحاظ نظری" می تواند غرب را به درگیری بکشاند.
به گزارش اسپوتنیک، او در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی ABC که در جریان سفر به فرانسه انجام داد، گفت: "از لحاظ تئوریک ممکن است این اتفاق بیفتد، اما احتمال آن اندک است".
بایدن به این شکل به درخواست اظهار نظر درباره تصمیم اخیر مبنی بر صدور اجازه حملات نیروهای مسلح اوکراین به روسیه در نزدیکی مرزهای استان خارکف پاسخ داد. خبرنگار پرسیده بود که آیا رئیس جمهور آمریکا نمی ترسد که چنین اقدامی نه تنها منجر به تشدید درگیری اوکراین، بلکه به دخالت کشورهای غربی، به ویژه خود ایالات متحده در آن شود.
پیتر سییارتو، وزیر امور خارجه مجارستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.06.2024
وزیر خارجه مجارستان خواستار آغاز فوری مذاکرات درباره درگیری اوکراین شد
اخیراً چندین کشور غربی به کی‌یف اجازه داده‌اند تا با سلاح‌های خود به هر شکلی به روسیه حمله کند. از جمله هفته گذشته ایالات متحده از استفاده اوکراین از تسلیحات انتقال یافته به این کشور علیه اهدافی در خاک روسیه در مجاورت استان خارکف حمایت کرد. در همان زمان، واشنگتن ممنوعیت حملات برون مرزی با موشک های عملیاتی-تاکتیکی آتکمز و سایر سلاح های دوربرد را حفظ کرد.
روز چهارشنبه، آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام غربی که نامش فاش نشد، گزارش داد که اوکراین "در روزهای اخیر" از تسلیحات ارائه شده توسط آمریکا برای حمله به خاک روسیه استفاده کرده است. اما محل اصابت این ضربات مشخص نشده است.
استفاده از تسلیحات آمریکایی توسط نیروهای مسلح اوکراین نیز توسط روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقامات اوکراینی گزارش شده است: بر اساس داده های آن، نیروهای اوکراینی چند روز پس از "مجوز" دریافت شده از ایالات متحده با استفاده از سیستم های هیمارس به استان بلگورود حمله کرده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала