اظهارات شدید اللحن ترامپ در مورد درگیری اوکراین: کار دارد به جنگ جهانی سوم می کشد

© AP Photo / Julio Cortezاظهارات شدید اللحن ترامپ در مورد درگیری اوکراین
اظهارات شدید اللحن ترامپ در مورد درگیری اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.06.2024
اشتراک
دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: سخنان کی یف در مورد حملات به خاک روسیه می تواند منجر به جنگ جهانی سوم شود.
به گزارش اسپوتنیک، این سیاستمدار گفت "به آنچه در چند روز گذشته رخ داده است نگاه کنید. پوتین در مورد استفاده از سلاح های هسته ای صحبت می کند [...] زیرا اوکراین اکنون در مورد وارد کردن ضربات به خاک روسیه صحبت می کند، و بایدن نمی داند چگونه به آن پاسخ دهد، اما در نهایت همه این چیزها به وقوع جنگ جهانی سوم منجر خواهد شد".
ترامپ همچنین افزود که برخلاف جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا، مناقشه اوکراین را به سرعت حل خواهد کرد.
دونالد ترامپ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.05.2024
در آمریکا به تهدیدات ترامپ در خصوص بمباران روسیه پاسخ دادند
سیاستمداران غربی اعلام کرده اند که باید به نیروهای مسلح اوکراین اجازه داده شود تا با سلاح های غربی به خاک روسیه حمله کنند. علاوه بر این، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، از امکان استقرار نیروهای مسلح این کشوردر اوکراین را در صورت پیشروی شدید نیروهای مسلح روسیه صحبت کرده است.
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه خاطرنشان کرد که چنین اظهاراتی از سوی نمایندگان کشورهای ناتو پاسخ مسئولانه، سریع و موثر مسکو را طلب می کند. به گفته وی، رزمایش های هسته ای اعلام شده از سوی روسیه در ماه مه با آخرین اظهارات تهدیدآمیز، تحریک آمیز و تشدید کننده تنش ها در اروپا از سوی تعدادی از مقامات ائتلاف آتلانتیک شمالی ارتباط مستقیم دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала