مسیر منافع ایالات متحده مدام در حال فاصله گرفتن از اسرائیل و اوکراین است

© iStock.com / Toshe_OЗдания Конгресса США в Вашингтоне, округ Колумбия, США
Здания Конгресса США в Вашингтоне, округ Колумбия, США - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.06.2024
اشتراک
به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، مشاوران رئیس جمهور آمریکا جو بایدن اذعان دارند که منافع واشنگتن و کی یف مدام دارد از هم فاصله می گیرد، اختلاف نظرها بین ایالات متحده و اسرائیل نیز مشاهده می شود.
روزنامه نیویورک تایمز نوشت: "مشاوران جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در خفا و فضای محرمانه اذعان داشته اند که اولویت‌های آمریکا و اوکراین متفاوت است. امروز اوکراین چیزی برای از دست دادن در تنش با روسیه ندارد."
به گفته نویسندگان این مقاله، اما بایدن فعلا چیزهایی برای از دست دادن دارد، زیرا کاخ سفید نگران است که مسکو ممکن است به دلیل حملات نیروهای اوکراینی به خاک روسیه با سلاح های آمریکایی، تهدید به استفاده از سلاح هسته ای کند.
در این گزارش آمده است: "فراخوان ها و اظهارات (از اسرائیل و اوکراین برای پیروزی کامل) در واشنگتن به طور فزاینده‌ای غیر واقعی به نظر می‌رسد. روسیه دوباره در حال قدرت گرفتن است و درخواست برای شکست کامل حماس توجیهی برای یک جنگ بی پایان به نظر می رسد - مقامات اسرائیلی همچنین علناً اعلام کرده اند که جنگ غزه احتمالا تا پایان سال ادامه خواهد داشت.
این نشریه می نویسد که هر دو متحد ایالات متحده آمریکا اکنون در نقطه عطفی در درگیری های خود قرار دارند و بایدن به دنبال راه حل های محدودتر برای اوکراین و اسرائیل بوده و "در تلاش برای جلوگیری از وقوع نتیجه بدتر" است، در حالی که متحدان فوق "چیزی برای از دست دادن ندارند" و حتی انتظار تصمیمات نامطلوب تر از واشنگتن را هم دارند.
سناریوهایی که بر اساس آن روسیه می‌تواند از نظر تئوری از سلاح‌های هسته‌ای استفاده کند، در دکترین نظامی روسیه و در "مبانی سیاست دولتی در زمینه بازدارندگی هسته‌ای" آمده است. بر اساس این اسناد، این امر در صورت تجاوز به روسیه یا متحدانش با استفاده از سلاح های کشتار جمعی یا تجاوز با استفاده از سلاح های متعارف، زمانی که موجودیت خود دولت روسیه در معرض تهدید باشد، امکان پذیر است.
پیشتر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در گفتگو با تاکر کارلسون، روزنامه نگار آمریکایی به تفصیل توضیح داد که مسکو قرار نیست به کشورهای ناتو حمله کند، این کار بی معنی است. رهبر روسیه خاطرنشان کرد که سیاستمداران غربی مرتباً مردم خود را با تهدید خیالی روسیه می ترسانند تا توجه را از مشکلات داخلی منحرف کنند، اما "افراد باهوش به خوبی درک می کنند که این گفته ها جعلی است." همانطور که پوتین تاکید کرد، کشورهای غربی متوجه شده اند که شکست راهبردی روسیه در درگیری با اوکراین غیرممکن است. وی ابراز داشت که آنها باید به گام های بعدی خود فکر کنند و روسیه آماده گفتگو است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала