آلمان و آمریکا باید به انجام تحقیقات مربوط به انفجار خط لوله نورد استریم کمک کنند

© Photo / Forsvarskommandoenنشت گاز در نورد استریم
نشت گاز در نورد استریم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.06.2024
اشتراک
دادستانی کل روسیه در رابطه با حملات تروریستی به نورد استریم درخواست‌های جدیدی را برای تحقیقات به ایالات متحده، آلمان، فرانسه و قبرس ارسال کرده است.
دادستانی کل روسیه در رابطه با حملات تروریستی به نورد استریم درخواست‌های جدیدی را برای تحقیقات به ایالات متحده، آلمان، فرانسه و قبرس ارسال کرده است.
آندری ایوانوف سخنگوی دادستانی کل روسیه گفت: "دادستانی کل روسیه درخواست‌های جدیدی را به نهادهای امنیتی و تحقیقاتی ایالات متحده، آلمان، فرانسه و قبرس در رابطه با اقدامات تروریستی و اعمال جنایتکارانه مرتبط با آنها در خاک روسیه علیه منافع و ملت روسیه از جمله در ارتباط با اقدام تروریستی بین المللی یعنی انفجار خطوط لوله گاز نورد استریم 1 و نورد استریم 2، ارسال کرده است."
به گفته ایوانوف، علیرغم حقایق موجود، "نهادهای مربوطه ایالات متحده آمریکا، قبرس و فرانسه درباره شرایط تأمین مالی و سایر کمک‌ها" در انجام این حملات تروریستی تحقیق نکرده‌اند و نهادهای ذیربط آلمان نیز از انجام این تعهدات بین المللی خود برای همکاری با روسیه خودداری می کنند. در حالیکه، این کشورها عضو کنوانسیون بین المللی مبارزه با بمب گذاری های تروریستی و کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم هستند.
پوتین: شکی نیست که انفجارهای نورد استریم یک اقدام تروریستی بین المللی است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.10.2022
پوتین: شکی نیست که انفجارهای نورد استریم یک اقدام تروریستی بین المللی است
وی افزود: "به همین دلیل، آنها موظفند اقداماتی را برای تحقیق درباره تروریسم و تامین مالی آن و همچنین ارائه حداکثر کمک در تحقیقات مربوط به این گونه اقدامات غیرقانونی، از جمله کمک در به دست آوردن مدارک لازم برای رسیدگی به این اقدامات انجام دهند."
به گزارش دادستانی کل روسیه، در درخواست‌های جدید بر لزوم اتخاذ تدابیری از سوی این کشورها برای انجام تعهدات بین‌المللی-شان در زمینه مبارزه با فعالیت‌های تروریستی و تأمین مالی آن‌ها، سازمان‌دهی تحقیقات در مورد حقایق مربوط به فعالیت‌های غیرقانونی و محاکمه کردن عاملان و آمران این اقدامات، تاکید شده است.
انفجارهای نورد استریم 26 سپتامبر 2022 در دو خط لوله گاز صادراتی روسیه به اروپا - نورد استریم و نورد استریم 2 - رخ داد. آلمان، دانمارک و سوئد وجود نوعی خرابکاری هدفمند را محتمل دانستند. اپراتور نورد استریم آ.جی گزارش داد که وضعیت اضطراری در خطوط لوله گاز بی سابقه است و تخمین زمان تعمیر غیرممکن است. دادستانی کل روسیه پرونده ای را در رابطه با اقدام تروریستی بین المللی آغاز کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала