رئیس جمهور اسرائیل از پیشنهاد بایدن برای آزادی گروگان ها از غزه حمایت کرد

© AP Photo / Ohad ZwigenbergИзраильские солдаты работают с танком недалеко от границы с сектором Газа, Израиль
Израильские солдаты работают с танком недалеко от границы с сектором Газа, Израиль - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.06.2024
اشتراک
اسحاق هرتزوگ، رئیس‌جمهور اسرائیل از طرح پیشنهادی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای آتش‌بس مرحله‌ای در نوار غزه در ازای آزادی گروگان‌های اسرائیلی حمایت کرد.
به گزارش روزنامه اسرائیل هیوم، هرتزوگ گفت: "بعد از سخنرانی پرزیدنت بایدن، من به نخست وزیر (بنیامین نتانیاهو) گفتم که از او و دولت در رابطه با توافقی که برای آزادی گروگان ها انجام خواهند داد حمایت خواهم کرد. ما نباید فراموش کنیم، همانطور که در منابع ما (متون مقدس یهودی) گفته شده است، که هیچ دِینی مهمتر از دِین برای آژادی اسرا وجود ندارد، و من اضافه می کنم - به خصوص وقتی صحبت از شهروندان اسرائیلی می شود که توسط دولت محافظت نمی شدند. آنها باید به عنوان بخشی از توافقی که از منافع امنیتی دولت اسرائیل محافظت می کند، به خانه بازگردانده شوند."
پیشتر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفته بود که اسرائیل پیشنهاد آتش بس جدیدی در نوار غزه ارائه کرده است که شامل سه مرحله است و برای بررسی به جنبش حماس ارائه شده است. مرحله اول شامل آتش بس کامل، خروج نیروهای اسرائیلی از تمام مناطق پرجمعیت غزه، آزادی برخی از گروگان های حماس اعم از مجروحان، سالمندان و زنان و آزادی فلسطینیان دستگیر شده از زندان ها است. مرحله دوم شامل توقف کامل درگیری ها در ازای آزادی گروگان های باقی مانده است. مرحله سوم این ابتکار شامل آغاز بازسازی نوار غزه است که در اثر جنگ آسیب دیده است.
دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل بارها تاکید کرده است که اسرائیل تا زمانی که به اهداف اولیه خود یعنی آزادی همه گروگان ها، از بین بردن کامل جنبش حماس و اطمینان از اینکه تهدیدی برای اسرائیل از جانب غزه وجود نداشته باشد، به جنگ در فلسطین پایان نخواهد داد.
اسرائیل در بالاترین سطح بارها اعلام کرده است که وجود جنبش حماس و به ویژه حفظ قدرت آن در نوار غزه به هیچ وجه برای این کشور قابل قبول نیست. جزییات توافق پیشنهادی در مورد اداره آینده فلسطین اعلام نشده است.
شرکای نتانیاهو در ائتلاف حاکم، ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی و بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی، از طرح پیشنهادی آتش بس انتقاد کردند و تهدید کردند که در صورت موافقت اسرائیل با اجرای آن، دولت را فرو می پاشند.
به نظر آنها این طرح نیز مانند همه نسخه‌های اعلام شده قبلی این توافق به معنای دست کشیدن از هدف نابودی کامل حماس و در نتیجه شکست اسرائیل در جنگ است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала