شرکت ده ها هزار نفر در تظاهرات اعتراض علیه اقدامات ناتو در پایتخت مجارستان + فیلم

© Fotolia / Dennis Jarvisبوداپست، پایتخت مجارستان
بوداپست، پایتخت مجارستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.06.2024
اشتراک
ده ها هزار مجارستانی از سراسر این کشور در "راهپیمایی صلح" در مرکز بوداپست علیه کشیده شدن مجارستان به درگیری در اوکراین و آغاز جنگ جدید ناتو در اروپا شرکت کردند.
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه برگزار کنندگان راهپیمایی از "مجمع اتحاد مدنی" آمده است: "رهبران اروپایی در تب جنگ می سوزند. آنها پس از ارسال پول، تسلیحات و تجهیزات نظامی، در حال برنامه ریزی برای کمک نظامی به اوکراین هستند. رئیس جمهور فرانسه عملاً بحث را در مورد استفاده از سلاح هسته ای را آغاز کرده است. ما باید جنون نظامی را متوقف کنیم !"
ده ها هزار نفر از شرکت کنندگان در راهپیمایی پرچم های ملی، تابلوهایی با نام شهرهای خود و پوسترهایی در حمایت از حزب حاکم "فیدز" در دست دارند. سرودهای ملی و شعارهای میهن پرستانه به گوش می رسد.
سازمان دهندگان، خطاب به تظاهرکنندگان قبل از شروع راهپیمایی، گفتند که یک درگیری جدید در اروپا "دیگر یک خیال پردازی نیست" زیرا "رهبران ناتو اکنون مشغول آماده شدن برای آن هستند."
آنها همچنین خاطرنشان کردند که مجارها نه تنها از استان ها، بلکه از خارج از کشور، به ویژه رومانی، لهستان، بریتانیای کبیر، آلمان، ایالات متحده آمریکا و کانادا به این راهپیمایی آمدند.
راهپیمایی صلح از مرکز بوداپست در امتداد رود دانوب می گذرد و در جزیره مارگارت به پایان می رسد، جایی که ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان برای جمعیت سخنرانی خواهد کرد.
کمپین حزب فیدز قبل از انتخابات پارلمان اروپا بر این واقعیت استوار است که مجارستان باید از درگیری در اوکراین دور مانده و نه از نظر فیزیکی یا مالی درگیر به آن کشانده نشود.
اوربان پیش از این گفته بود که اگر "روان‌پریشی نظامی بروکسل" متوقف نشود، می‌توان فرآیندهای کنونی را در سال‌های گذشته مقدمه‌ای برای جنگ جهانی سوم یا حتی قسمتی از آن نامید.
وی خاطرنشان کرد: اظهارات سیاستمداران و رسانه های غربی نشان می دهد که اروپا در حال آماده شدن برای آغاز جنگ با روسیه است. به گفته وی، گروه های کاری ناتو در بروکسل در تلاش هستند تا مشخص کنند که این اتحادیه چگونه می تواند در درگیری در اوکراین شرکت کند. وی تاکید کرد: در عین حال بوداپست به این فکر می کند که چگونه مجارستان به عنوان یکی از اعضای ناتو در اقدامات ناتو در خارج از خاک خود مشارکت نکند.
"راهپیمایی صلح" قبلی در مارس 2022 برگزار شد، تظاهرکنندگان با عرضه سلاح به اوکراین و دخالت مجارستان در درگیری مخالفت کردند. سازمان دهندگان تخمین می زنند که نیم میلیون نفر در این راهپیمایی شرکت کردند، با وجود اینکه مجارستان کمتر از ده میلیون جمعیت دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала