در ناتو پیشنهاد کردند سالانه 40 میلیارد یورو برای کمک به اوکراین اختصاص یابد

© AFP 2023 / Shah Maraiینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو
ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.05.2024
اشتراک
ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت که پیشنهاد کرده است سالانه 40 میلیارد یورو برای کمک نظامی به اوکراین اختصاص داده شود و تأمین این بودجه اجباری شود.
به گزارش اسپوتنیک، وی گفت ، از فوریه 2022، کشورهای ناتو سالانه حدود 40 میلیارد یورو به اوکراین کمک کرده اند. دبیرکل گفت: "ما باید حداقل در این سطح تا زمانی که لازم است کمک کنیم".
او همچنین خواستار توزیع این هزینه ها بین کشورهای عضو ناتو شد تا از پیش بینی پذیری کمک مالی برای تامین تسلیحات به کی یف اطمینان حاصل شود.
تمرینات هسته ای ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.05.2024
تمرین حملات هسته ای ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه
روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه دیمیتری پسکوف خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف تصریح کرد که ایالات متحده و ناتو نه تنها با تهیه سلاح، بلکه از جمله با آموزش پرسنل در قلمرو بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها مستقیماً در درگیری در اوکراین مشارکت دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала