روسیه به هشتادمین سالگرد فرود متفقین در نرماندی دعوت نخواهد شد

© Sputnik / Alexei Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر یادبود فرود متفقین در نرماندی
یادبود فرود متفقین در نرماندی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.05.2024
اشتراک
فرود نیروهای آمریکایی، بریتانیایی و کانادایی در نرماندی در 6 ژوئن 1944 انجام شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از منابع دیپلماتیک، روسیه به جشن هشتادمین سالگرد فرود متفقین در نرماندی به یاد عملیات در 6 ژوئن 1944 دعوت نخواهد شد.
فرود نیروهای آمریکایی، بریتانیایی و کانادایی در نرماندی در 6 ژوئن 1944 انجام شد. 156 هزار نفر از طرف متحدان در عملیات شرکت کردند، مجموع تلفات حدود 10 هزار نفر بود که 2.5 هزار نفر از آنها سربازان آمریکایی بودند. به عنوان مثال، در نبرد کورسک از ژوئیه تا اوت 1943، بیش از یک میلیون سرباز ارتش سرخ شرکت کردند، تلفات صدها هزار نفر بود.
این واقعیت که ایالات متحده اتحاد جماهیر شوروی را از لیست کشورهای پیروزمند در مبارزه با فاشیسم حذف می کند، اما نقش خود را اغراق می کند، قبلاً توسط آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن بیان شده بود. شورای امنیت روسیه اعلام کرد که آنگلوساکسون ها و متحدان آنها در تلاش هستند تا شاهکارهای مردم شوروی در پیروزی بر فاشیسم را کوچک جلوه دهند و سعی دارند وضعیت روسیه را تضعیف کنند. در عین حال، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مراسم رژه پیروزی تاکید کرد که روسیه هرگز اهمیت جبهه دوم و کمک متحدان در طول جنگ بزرگ میهنی را نادیده نگرفته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала