رهبر ایران در دیدار با اسد:ایران و سوریه ارکان محورمقاومت هستند

CC BY 4.0 / Tasnim / دیدار خامنه ای با بشار اسد
دیدار خامنه ای با بشار اسد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.05.2024
اشتراک
آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران در دیدار با بشار اسد، رهبر سوریه تاکید کرد: هویت ممتاز سوریه که همان مقاومت است از دوران مرحوم حافظ اسد و با پایه‌گذاری "جبهه مقاومت و ایستادگی" شکل گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، آقای بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه و هیئت همراه پیش از ظهر امروز پنج‌شنبه، با آیت‌الله خامنه‌ای رهبر ایران دیدار کردند.
آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران در دیدار بشار اسد رئیس جمهور سوریه و هیأت همراه، مقاومت را هویت ممتاز سوریه دانستند و گفتند: جایگاه ویژه سوریه در منطقه نیز به دلیل همین هویت ممتاز است و این ویژگی مهم باید محفوظ بماند.
رهبر ایران با تشکر از حضور آقای "بشار اسد" در تهران به‌منظور ابراز تسلیت به ملت ایران، به نقش بارز آقای رئیسی در تقویت روابط ایران و سوریه اشاره کردند و افزودند: آقای امیرعبداللهیان نیز در این زمینه یک توجه ویژه داشت.
مبارزه با تروریسم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.04.2024
همکاری ایران، عراق و سوریه در مبارزه با تروریسم
آیت‌الله خامنه‌ای، تقویت ارتباطات ایران و سوریه را از لحاظ اینکه دو کشور از ارکان محور مقاومت هستند، مهم ارزیابی کردند و گفتند: هویت ممتاز سوریه که همان مقاومت است از دوران مرحوم حافظ اسد و با پایه‌گذاری "جبهه مقاومت و ایستادگی" شکل گرفت و این هویت همواره به وحدت ملی سوریه نیز کمک کرده است.
آیت‌الله خامنه‌ای به فشارهای سیاسی و اقتصادی آمریکا و اروپا به ایران و سوریه اشاره کردند و گفتند: باید با افزایش همکاری‌ها و منظم کردن آن، از این شرایط عبور کنیم.
در این دیدار آقای بشار اسد رئیس جمهور سوریه با ابراز تسلیت به رهبر انقلاب و دولت و ملت ایران، خطاب به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفت: روابط ایران و سوریه یک روابط راهبردی است که تحت هدایت‌های جنابعالی به پیش می‌رود و در رأس اجرای این هدایت‌ها، آقای رئیسی و آقای امیرعبداللهیان بودند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала