اعلام پیامدهای مصادره دارایی های روسیه برای اوکراین در آمریکا

© AP Photo / Alex Brandonکمک های نظامی آمریکا به اوکراین
کمک های نظامی آمریکا به اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.05.2024
اشتراک
داگ باندو، کارشناس ارشد مؤسسه کاتو و دستیار سابق رونالد ریگان، رئیس جمهور سابق آمریکا، در مقاله ای برای مجله آمریکایی American Conservative نوشت: مصادره دارایی های روسیه توسط کشورهای غربی کمکی به تقویت سیستم دفاعی اوکراین نکرده و فقط درگیری را طولانی می کند.
به گزارش اسپوتنیک، داگ باندو خاطرنشان می کند که به موازات تحکیم موقعیت نیروهای مسلح روسیه، "کی یف و حامیانش به طور فزاینده ای ناامیدی خود را بروز می دهند." به گفته وی، مصادره دارایی‌های روسیه برای خرید تسلیحاتی که مردم کشورهای غربی از عرضه آن به کی یف خسته شده‌اند، می‌تواند تنها "کمک حداقلی" به خط دفاعی در حال تضعیف اوکراین رسانده و "به حمله مستقیم علیه حاکمیت قانون و نظم لیبرال دمکراتیک غرب تبدیل شود."
در این مقاله خاطرنشان می شود: "خطرناک‌ترین پیامد مصادره دارایی های روسیه توسط متحدان ممکن است این باشد که پایان دادن به جنگی که هرگز نباید آغاز می‌شد، دشوارتر شود".
به گفته نویسنده، اوکراینی‌ها امروز "بیشتر از هر چیزی به صلح نیاز دارند" و از وجوه مسدود شده می توان در چارچوب حل و فصل مناقشه استفاده کرد. این کارشناس می نویسد که ایالات متحده و متحدان اروپایی آن باید از وسوسه غارت غیرقانونی اموال روسیه سرباز بزنند.
رفتار وزیر خارجه آمریکا در کی یف با خشم مقامات اوکراین روبرو شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.05.2024
رفتار وزیر خارجه آمریکا در کی یف با خشم مقامات اوکراین روبرو شد
پس از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین، اتحادیه اروپا و کشورهای G7 گروه هفت تقریباً نیمی از ذخایر ارزی روسیه را به میزان حدود 300 میلیارد یورو مسدود کردند. حدود 200 میلیارد یورو در اتحادیه اروپا است که عمدتاً در حساب های شرکت بلژیکی Euroclear - یکی از بزرگترین شرکت های خدمات مالی در جهان قرار دارد. تا همین اواخر، اتحادیه اروپا راه هایی را برای استفاده از دارایی های مسدود شده فدراسیون روسیه تنها برای تامین مالی بازسازی اوکراین مورد بحث قرار می داد.
بانک مرکزی اروپا هشدار داد که این امر می‌تواند در درازمدت خطرات اعتباری را برای پول اروپا به همراه داشته باشد و خواستار "نگریستن فراتر از این درگیری جداگانه" و جستجوی راه‌های دیگر برای تامین مالی کی یف شد.
کرملین اعلام کرد که اتخاذ چنین تصمیماتی "گام دیگری در نقض تمامی قواعد و هنجارهای حقوق بین الملل خواهد بود." وزارت خارجه روسیه مسدود کردن دارایی های روسیه در اروپا را سرقت خواند و خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا نه تنها دارایی های افراد خصوصی، بلکه دارایی های دولتی روسیه را نیز هدف قرار داده است.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که روسیه در صورت مصادره دارایی های مسدود شده خود در غرب به این کار پاسخ خواهد داد. به گفته وی، فدراسیون روسیه "نیز این فرصت را دارد که آن وجوهی را که کشورهای غربی در روسیه نگه داشته اند و در پاسخ به توقیف ذخایر دولتی روسیه مسدود شده اند، پس ندهد و در اینجا شکی نیست که متقابل عمل خواهیم کرد. "
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала