آغاز ثبت نام نامزد‌های انتخابات قریب الوقوع ریاست جمهوری در ایران

CC BY-SA 4.0 / Tasnim / احمد وحیدی وزیر کشور ایران
احمد وحیدی وزیر کشور ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.05.2024
اشتراک
با دستور وزیر کشور، نام نویسی از داوطلبان انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری در ستاد انتخابات ایران آغاز شد.
به گزارش اسپوتنیک، ، احمد وحیدی وزیر کشور ایران صبح امروز طی سخنانی ضمن تسلیت به خاطر شهادت رئیسی و همراهانش در جریان سانحه هوایی ، دستور انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را صادر کرد.
وی افزود: ان شااله این دوره نیز با مشارکت مردم عزیزمان انتخابات را برگزار خواهیم کرد. هم اکنون در شرایط حساسی در تاریخ جمهوری اسلامی هستیم و با وجود وارد شدن چنین ضایعه بزرگی، با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و طبق قانون اساسی، به راحتی این بحران را پشت سر گذاشتیم و خلل و اختلالی در کارهای کشور پدید نیامد.
وزیر کشور ایران عنوان کرد: گرچه غم آن شهیدان ما را در خود فرو برده است؛ امیدواریم با حضور همگان، احزاب و شخصیت های بانفوذ این انتخابات را به خوبی برگزار کنیم و شاهد رعایت اخلاق انتخاباتی باشیم.
تدارکات ائتلاف جدید اصول گرایان ایران برای انتخابات مجلس در تهران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.05.2024
شورای نگهبان با برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در 8 تیر موافقت کرد
وحیدی اظهار داشت: از همگان دعوت می کنیم وارد این صحنه شده و امیدواریم ضوابط برای یک انتخابات خوب و سالم و مبتنی بر اخلاق اسلامی را شاهد باشیم.
در پی جان باختن آیت‌الله رئیسی و همراهانش در جریان یک سانحه هوایی در تاریخ 30 اردیبهشت 1403، طبق اصول 131 و 132 قانون اساسی می‌بایست حداکثر تا 50 روز انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود.
رهبر ایران محمد مخبر(معاون اول رئیس‌جمهور) را به سمت سرپرست ریاست جمهوری منصوب کرده است . انتخابات ریاست جمهوری قرار است 8 تیرماه 1403 برگزار شود. ثبت نام از 10 خرداد تا 14 خرداد از ساعت 8 الی 18 انجام می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала