رئیس دومای روسیه: هیچ قراردادی با زلنسکی پس از پایان دوره حکومت وی اعتبار قانونی نخواهد داشت

© Sputnik / Стрингер /  مراجعه به بانک تصاویر زلنسکی
زلنسکی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.05.2024
اشتراک
ویچسلاو ولودین، رئیس مجلس دومای روسیه روز چهارشنبه در کانال تلگرامی خود اعلام کرد ولادیمیر زلنسکی که پس از پایان دوره ریاست جمهوری خود در اوکراین در قدرت باقی مانده، مرتکب جرم دولتی شده و قراردادها با او اعتبار قانونی نخواهد داشت.
به گزارش اسپوتنیک، ولودین گفت: "این برخلاف قانون اساسی اوکراین است و در قانون اساسی اوکراین آمده است که تمدید دوره اختیارات ریاست جمهوری غیر از برگزاری انتخابات ممکن نیست. هر چیز دیگری جرم دولتی است. این دقیقا همان کاری است که زلنسکی انجام داده است" .
وی خاطرنشان کرد که "سران کشورهای خارجی امروز در موقعیت دشواری قرار دارند"، آنها می توانند با زلنسکی دیدار کنند، "اما توافقات و معاهدات بین المللی با او قدرت قانونی نخواهد داشت، زیرا او اختیارات خود را از دست داده است."
ولادیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.05.2024
زلنسکی به سوالی در مورد مشروعیت خود پاسخ داد
دوره ریاست جمهوری زلنسکی در 20 مه به پایان رسید. انتخابات سال 2024 در اوکراین با استناد به حکومت نظامی لغو شد. روز سه شنبه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که بر اساس ارزیابی اولیه، تنها حکومت قانونی در اوکراین پارلمان و رئیس آن است. با این حال، روسلان استفانچوک، رئیس پارلمان اوکراین از انجام وظایف جدید خودداری کرد و گفت که زلنسکی تا پایان حکومت نظامی رهبر باقی خواهد ماند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала