گوترش حمله اسرائیل به اردوگاه آوارگان در منطقه رفح را محکوم کرد

© AP Photo / John Thysآنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.05.2024
اشتراک
جمعیت هلال احمر فلسطین: در پی حمله اسرائیل به اردوگاه آوارگان در شمال غربی رفح، تعداد زیادی کشته و زخمی شدند.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد حمله اسرائیل به اردوگاه آوارگان در منطقه رفح را محکوم کرد. جمعیت هلال احمر فلسطین پیشتر گزارش داده بود که در پی حمله اسرائیل به اردوگاه آوارگان در شمال غربی رفح، تعداد زیادی کشته و زخمی شدند.
گوترش در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «من اقدامات اسرائیل را محکوم می کنم که منجر به کشته شدن بسیاری از غیرنظامیان بی گناه شد که تنها به دنبال پناهگاهی برای نجات جان خود از ین درگیری مرگبار بودند. هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد. این عملیات وحشتناک و مرگبار باید متوقف شود».
مناقشه فلسطین و اسرائیل، مرتبط با منافع ارضی طرفین، برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه بوده است. تصمیم سازمان ملل متحد با نقش فعال اتحاد جماهیر شوروی در سال 1947، ایجاد دو کشور - اسرائیل و فلسطین را تعیین کرد، اما فقط اسرائیل ایجاد شد. اسرائيل ضمن اعلام موافقت با اصل دو دولت، تا کنون اراضي فلسطين را به طور كامل آزاد نكرده است.
درگیری اسرائیل و غزه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.04.2024
روسیه به عنوان ضامن امنیت برای غزه
گفتنی است که از21 تا اواخر نوامبر 2023، به گزارش یونیسف، یک میلیون کودک در نوار غزه امنیت غذایی ندارند.
وزارت بهداشت غزه گزارش داد که تا 6 ماه مه 2024، تعداد کشته شدگان حملات اسرائیل به نوار غزه به بیش از 36735 نفر رسیدو بیش از 71 هزار نفر زخمی شدند.
دیوان بین المللی دادگستری در لاهه در 26 ژانویه تصمیمی موقت در مورد ادعای آفریقای جنوبی مبنی بر درخواست اقدامات موقت علیه اسرائیل به دلیل نسل کشی ادعایی در نوار غزه صادر کرد. این دادگاه به اسرائیل دستور داد تا تمام اقدامات را برای جلوگیری از نسل کشی در نوار غزه انجام دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала