گزارش و تحلیل

بن بست نتانیاهو

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر بنیامین نتانیاهو
بنیامین نتانیاهو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.05.2024
اشتراک
علیرغم مخالفت شدید بین المللی اما اسراییلی ها عملیات رفح را شروع کرده اند و آرام آرام در حال پیشروی در رفح می باشند.
جایی که حدود یک و نیم میلیون انسان در فجیع ترین شرایط انسانی در تاریخ بشریت در آن محاصره شده اند و در تاریخ سابقه نداشته که ارتشی دست به چنین اقدامات جنایتکارانه ای که در غزه رخ می دهد بزند و خوب دولت و کنگره خون خوار ایالات متحده آمریکا حامی این جنایت ها می باشند و چتر حمایتی برای آن ایجاد می کنند.
کار این جنایتکاران به جایی رسیده که حتی دادگاه بین المللی و مدعی العموم آن را علنا تهدید می کنند.
این جریان ما را به یاد فیلم های مافیایی مثل پدرخوانده می اندازد که در آن مافیاها قضات دادگاه را تهدید یا ترور می کردند.
البته باز هم حد جنایت آن مافیا ها در حدی نبود که به صورت علنی مقامات دادگاه ها را تهدید کنند در حالی که امروزه حد خودآشامی مقامات آمریکایی به جایی رسیده که علنا مقامات دادگاه بین المللی را تهدید به ترور می کنند.
نمی دانم جنایتی مانده که اینها انجام نداده باشند یا نه اما این رفتار مقامات آمریکایی و اسرائیلی سطح جنایات در تاریخ بشریت را به سطحی غیر قابل باور رسانده که هیچ وقت حتی در مخیله بسیاری هم نمی گنجیده که چنین حدی از جنایات و جسارت در تهدید دادگاه های بین المللی امکان پذیر باشد.
البته این جریان نشان می دهد آنهایی که امروزه در کسوت مقام سیاسی در آمریکا و اسرائیل قرار دارند جنایت کارانی هستند که از انجام هیچ جنایتی ابا ندارند وتیپ ظاهری آنها با لات های خیابان فرق دارد.
به هر حال امروزه پس از این همه جنایت و ماه ها تلاش اسرائیلی ها موفق نشده اند حتی به یک هدف از اهداف خود برسند و به نظر می رسد نتانیاهو همه را به سمت یک بن بست برده که راهی برای خروج از آن وجود ندارد. حتی راه برگشت هم ندارند.
سربازان اسرائیلی در نوار غزه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.05.2024
دیوان بین المللی دادگستری به اسرائیل دستور داد عملیات در رفح را متوقف کند
پس از ماه ها جنایت نه حماس نابود شده نه اسرا آزاد شده اند نه فلسطینیها به سینا کوچ کرده اند نه... هیچ کی از اهدافی که بنا بود محقق گردد انجام نشده علاوه بر آن کل جامعه جهانی امروزه بر علیه اسرائیل و حامی آن یعنی حکومت آمریکا از دولت آمریکا گرفته تا کنگره بسیج شده اند.
امروزه است که بحث صدور دستور بازداشت برای نتانیاهو و گالانت مطرح است اما هیچ بعید نیست به زودی حکم بازداشت تعدادی از اعضای کنگره و دولت آمریکا هم صادر شود چرا که اگر حمایت آنها نبود قطعا این جنایت ها رخ نمی داد و مضاف بر اینها این افراد مقامات دادگاه بین المللی را علنا تهدید کرده اند.
امروزه اصلی ترین مشکلی که بن بست نتانیاهو ایجاد کرده این است که خوب حالا بعد از اینکه اسرائیل کل غزه را گرفت می خواهد چه کار کند؟
اصطلاحی که امروزه با عنوان "فردای تصرف غزه می خواهید چه کار کنید؟".
اسرائیلی ها به خوبی می دانند امکان نگه داری غزه وجود ندارد، قبل تر هم آنها نیروهای خود را به این دلیل از غزه خارج کردند چون مردم غزه مقاوم و بی باک هستند و در کوچکترین فرصت دست به شکار سربازان اسرائیلی می زنند و هر روز که اسرائیل بخواهد غزه را نگه دارد چندین سرباز خود را در غزه از دست خواهد داد.
مخصوصا که با جنایاتی که اسرائیل طی چند ماه گذشته انجام داده حالا تعداد افرادی که به دنبال انتقام هستند به شدت افزایش یافته و بر عکس نقشه ای که نتانیاهو مطرح کرده بود به جای اینکه حماس نابود شود حال هزاران نفر دیگر آماده پیوستن به مقاومت می باشند.
افرادی که عزیزان خود را از دست داده اند همه به دنبال انتقام خواهند بود.
کشورهای عربی هم برای اینکه اشغال این منطقه توسط اسرائیل مشروعیت پیدا نکند از همکاری با اسرائیل و ارسال نیروی کنترل کننده این منطقه خودداری کرده اند و غربی ها هم تجربه لبنان را هنوز در ذهن دارند و به خوبی می دانند اگر آنها سربازانشان را برای کنترل غزه بفرستند تعداد زیادی از این سربازان کشته خواهند شد.
نه خود اسرائیل میتواند غزه را نگه دارد و نه عربها حاضر هستند به اسرائیل کمک کنند و نه غربی ها.
اگر هم اسرائیل از غزه عقب نشینی کند مردم اسرائیل سوال خواهند کرد که این همه جنگ و خونریزی و جنایت بابت چه بود؟ آبروی یهودی ها و اسرائیلی ها در جهان رفته و حالا از غزه میخواهید عقب نشینی کنید؟
عملا آنچه امروزه دولت اسرائیل با آن مواجه هست این می باشد که نه راه پس دارد نه راه پیش و فعلا تلاش دارد به هر ترتیبی می شود جنگ را تمام نکند تا فکری کند که چه راهکاری می تواند برای خروج از بن بست نتانیاهو پیدا کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала