آیا آمریکا و لهستان از ناتوانی شکست روسیه، جنگ جهانی راه خواهند انداخت؟

© AP Photoبروز جنگ هسته ای
بروز جنگ هسته ای - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.05.2024
اشتراک
معاون رئیس شورای امنیت روسیه: ورشو در حاشیه نخواهد ماند و به احتمال زیاد سهم خود را از خاکستر رادیواکتیو دریافت خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت، لهستان باید درک کند که حمله آمریکا به اهدافی در روسیه به معنای آغاز جنگ جهانی است.
مدودف در واکنش به اظهارات اخیر وزیر خارجه لهستان گفت: "اولاً، آمریکایی ها تا به حال چنین چیزی نگفته اند، زیرا آنها از لهستانی ها محتاط تر هستند. ثانیاً حمله آمریکا به اهدافی در کشور ما به معنای شروع جنگ جهانی است و هر وزیر خارجه حتی کشوری مانند لهستان باید این را درک کند. و ثالثاً، با توجه به اینکه یک قطب دیگر به نام دودا اخیراً تمایل خود را برای استقرار سلاح های هسته ای تاکتیکی در لهستان اعلام کرده است، ورشو در حاشیه نخواهد ماند و به احتمال زیاد سهم خود را از خاکستر رادیواکتیو دریافت خواهد کرد."
پیش از این، سیکورسکی وزیر خارجه لهستان مدعی شد که ایالات متحده مسکو را تهدید کرده است که در صورت استفاده روسیه از تسلیحات هسته‌ای در منطقه عملیات ویژه، نیروهای روسیه را در منطقه عملیات "نابود" خواهد کرد.
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به سخنان رادوسلاو سیکورسکی، وزیر امور خارجه لهستان درباره حمله احتمالی آمریکا به نیروهای روسیه در منطقه عملیات ویژه، گفته بود که وزیر خارجه لهستان باید درباره نقش واشنگتن در انفجارهای نورد استریم صحبت می کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала