در مسکو درباره سخنان دبیرکل ناتو در مورد حملات به روسیه اظهار نظر کردند

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت امور خارجه روسیه در مسکو
وزارت امور خارجه روسیه در مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.05.2024
اشتراک
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت: درخواست ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو برای لغو محدودیت‌های اوکراین برای حمله به خاک روسیه با تسلیحات غربی، باید سیگنالی برای کسانی باشد که قصد شرکت در اجلاس سوئیس را دارند.
باید سیگنالی برای کسانی باشد که قصد شرکت در اجلاس سوئیس را دارند.
به گزارش اسپوتنیک، این دیپلمات روس خاطرنشان کرد: "استولتنبرگ از کشورهای ناتو خواست تا محدودیت‌های رژیم کی یف برای حملات به اهدافی در سرتاسر روسیه را لغو کنند. دانستن این موضوع برای همه کسانی که به "کنفرانس صلح" کذایی در سوئیس دعوت شده اند ، مفید است".
جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.05.2024
رسانه: بایدن در کنفرانس سوئیس درباره اوکراین شرکت نخواهد کرد
سوئیس کنفرانسی درباره اوکراین در 15 تا 16 ژوئن در نزدیکی شهر لوسرن برگزار خواهد کرد. روسیه در آن شرکت نخواهد کرد. حدود 160 کشور به این نشست دعوت شده اند. سرگئی گارمونین، سفیر روسیه در برن، پیشتر گفته بود که روسیه در کنفرانس اوکراین در سوئیس که هدف آن ارائه اولتیماتوم به مسکو است، در هیچ قالبی شرکت نخواهد کرد. وی افزود: این کنفرانس به یک کمپین تبلیغاتی پر سر و صدا اما خالی تبدیل خواهد شد. دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری پیشتر گفته بود که روند مذاکرات درباره مسئله اوکراین بدون مشارکت روسیه معنی ندارد.
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پیشتر در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بوسنیایی ATV گفته بود که برخی از کشورهای قصد دارند فقط برای این در نشست درباره اوکراین در سوئیس شرکت کنند که بیهودگی برگزاری چنین رویدادی بدون مشارکت روسیه و بر اساس دادن اولتیماتوم ها را توضیح دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала