روسیه تصویب قطعنامه در مجمع عمومی سازمان ملل درباره "نسل کشی در سربرنیتسا" را محکوم کرد

© Sputnik / Roman Makhmutov /  مراجعه به بانک تصاویر مجمع عمومی سازمان ملل متحد
مجمع عمومی سازمان ملل متحد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.05.2024
اشتراک
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، قطعنامه سربرنیتسا را ​​صفحه غم انگیزی در تاریخ مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواند.
به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد اظهار داشت که امروز شاهد صفحه غم انگیزی در تاریخ مجمع عمومی سازمان ملل بودیم.
وی در ادامه افزود: «تعدادی از هیئت‌ها به رهبری آلمان تصمیم گرفتند از اختیارات مجمع عمومی سوء استفاده کنند و تحت عنوان قطعنامه‌ای مبنی بر ایجاد روز یادبود، اعلامیه‌ای سیاسی اتخاذ کنند که هدف آن، علیرغم اظهارات مبتکران خلاف آن، شیطان جلوه دادن یکی از اقوام یوگسلاوی سابق، تضعیف توافقنامه صلح دیتون و قطعنامه 1031 شورای امنیت سازمان ملل متحد (1995) است که آن را تایید کرده است».
پیش از این، مجمع عمومی سازمان ملل متحد قطعنامه ای رسواکننده در مورد "نسل کشی در سربرنیتسا" ارائه شده توسط آلمان و رواندا به تصویب رساند. بر اساس این قطعنامه، مجمع عمومی سازمان ملل "تصمیم گرفت 11 ژوئیه را به عنوان روز جهانی بازتاب و یادآوری نسل کشی سال 1995 سربرنیتسا اعلام و سالانه آن را گرامی بدارد". متن "به صراحت هرگونه انکار نسل کشی سربرنیتسا را ​​به عنوان یک رویداد تاریخی محکوم می کند." ۸۴ کشور به این قطعنامه رای مثبت دادند، ۱۹ کشور رأی مخالف و ۶۸ کشور رأی ممتنع دادند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала