مسکو از روند عادی سازی روابط جمهوری آذربایجان و ایران استقبال می کند

© Sputnik / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه
ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.05.2024
اشتراک
زاخارووا: مسکو ظرفیت های زیادی را در توسعه پروژه های منطقه ای بین کشورهای قفقاز جنوبی و همسایگان خود می بیند و علاقمند به ادامه همکاری با باکو و تهران است.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که مسکو از روند عادی سازی روابط میان باکو و تهران استقبال می کند.
زاخارووا در یک نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت:"در مورد روندی که شما اشاره کردید به عبارتی عادی سازی روابط آذربایجان و ایران، روندی است که فقط می توان از آن استقبال کرد. مطمئن هستیم که این امر به طور کلی تأثیر مثبتی بر وضعیت منطقه قفقاز جنوبی و دریای خزر خواهد داشت."
به گفته وی، مسکو ظرفیت های زیادی را در توسعه پروژه های منطقه ای بین کشورهای قفقاز جنوبی و همسایگان خود می بیند و علاقمند به ادامه همکاری با باکو و تهران است.
جمهوری آذربایجان: آمریکا حق مداخله در توافق حمل و نقلی باکو-تهران را ندارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.11.2023
جمهوری آذربایجان: آمریکا حق مداخله در توافق حمل و نقلی باکو - تهران را ندارد
روابط دیپلماتیک ایران و آذربایجان پس از حمله مسلحانه به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران در اواخر ژانویه 2023 به حالت تعلیق درآمد؛ سفارت آذربایجان فعالیت های خود را به حالت تعلیق درآورد و کارکنان سفارت را تخلیه کرد. در پایان ماه مارس، رسانه های ایران گزارش دادند که سفارت جمهوری آذربایجان در تهران به زودی و پس از گذشت بیش از یک سال پس از تعطیلی، فعالیت خود را از سر می گیرد. ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران و الهام علی‌اف همتای آذربایجانی‌اش در مراسم افتتاحیه سد "قیزقلعه سی" و بهره برداری از سد "خداآفرین" در آذربایجان شرقی شرکت کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала