سیاست خارجی با نقش رهبری ایالات متحده غیرممکن است

© Fotolia / ollyمجسمه آزادی آمریکا
مجسمه آزادی آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.05.2024
اشتراک
رسانه ها: این واقعیت که ایالات متحده باید از عهده حفاظت از متحدان هم در اروپا و هم در آسیا برآید، با توجه به کمبود منابع غیرواقعی است.
به گزارش اسپوتنیک، سیاست خارجی با نقش رهبری ایالات متحده غیرممکن است. به نوشته فایننشل تایمز، این واقعیت که ایالات متحده باید از عهده حفاظت از متحدان هم در اروپا و هم در آسیا برآید، با توجه به کمبود منابع غیرواقعی است.
در مقاله منتشره در نشریه نامبرده آمده است: «با وجود لفاظی های تکان دهنده رهبران کنگره و مطبوعات، سیاست خارجی تحت سلطه ایالات متحده به سادگی امکان پذیر نیست. ما ارتش برای این کار نداریم و حتی اگر بودجه هم در دسترس باشد، نمی‌توانیم آنها را در زمان کافی مستقر کنیم.
همچنین نگرانی های فزاینده ای در مورد میزان کسری بودجه و افزایش بار بدهی ایالات متحده وجود دارد. اروپا باید مسئولیت اصلی مراقبت از دفاع خود را بر عهده بگیرد.
پیش از این، داگلاس مک گرگور، مشاور سابق پنتاگون، سرهنگ بازنشسته گفته بود که ایالات متحده برای جنگ جهانی آماده نیست. وی خاطرنشان کرد: واشنگتن تلاش زیادی برای ایجاد این توهم انجام می دهد که ایالات متحده همچنان یک قدرت بزرگ است، اما مشکلات داخلی ایالات متحده نشان دهنده انحراف از پایه هایی است که این کشور بر روی آن ساخته شده است که به گفته مشاور سابق پنتاگون، "کشور را از درون ویران می کند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала