پیکر رئیس جمهور فقید ایران در مشهد، به خاک سپرده شد + تصاویر

© Photo / IRNAتشییع و تدفین پیکر رئیس جمهور ایران در مشهد
تشییع و تدفین پیکر رئیس جمهور ایران در مشهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.05.2024
اشتراک
امروز پس از تشییع پیکر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور فقید ایران در مشهد، در حرم امام رضا در این شهر به خاک سپرده شد.
به گزارش اسپوتنیک، پیکر ابراهیم رئیسی در حرم امام رضا دفن گردید. پیکر رئیس جمهور ایران پس از تشییع در تبریز، تهران، بیرجند و مشهد، عصر امروز در حرم امام رضا برای آخرین بار طواف داده شد و در دارالاسلام دفن گردید.
پیشتر به نقل از خبرگزاری تسنیم از مشهد‌، به رسم سفرهای استانی مسئولین به فرودگاه رفتند، از ماه ها پیش خود را آماده سفر هیئت دولت کرده بودیم، ولی اینبار چشم ها اشک آلود و بغض ها در گلو خفته بود. رئیس هیئت دولت به وعده خود برای سفر به مشهد الرضا عمل کرد، مردم از ساعت ها قبل از فرودگاه تا حرم مطهر امام رضابرای استقبال آمده بودند ولی فرقش با دفعه قبل در این است که اشک ها و فریاد امان مردم را بریده است، همه در فراق خادم الرضا می‌گریند.
صدای ابراهیم ، ابراهیم مادر رئیسی در گوش مادران این شهر صدا می‌کند و اشک ها جاری می‌شود، مادران برای او مادری می‌کنند و پدران یعقوب از فراق پسر به سر می‌کوبند.شهادت مظلومه و بدن اربن اربا شده خود روضه می‌خواند و مردم را می‌گریاند، آن چه مردم از او بیاد دارند خوبی ، صداقت ، کار و تلاش است و این روحیه خدمت یاد بهشتی و رجایی را در ذهن ها زنده کرده است.
در مسیر که قدم می زنی از گوشه گوشه استان افرادی می‌بینی که برای استقبال و تشییع خود را به مشهد رسانده و در صحبت‌های خود از کارها و خدماتش یاد می‌کنند و با دستان اشک ها را از صورت پاک می‌زدایند. دقیقه به دقیقه بر جمعیت افزوده می‌شود و سیل خروشان مردم اجازه نخواهد داد به این زودی پیکر مطهر شهید رئیسی به خانه ابدی برسد و قطعا ساعتها بر دستان مردم قدرشناس جابه جا خواهد شد.
امروز غمگین ترین روز برای مردم مشهد و البته سرتاسر ایران است،همه و همه از شهرها و روستاهای مختلف خود را به مشهد رسانده اند تا ازرئیس جمهور محبوبشان قدرشناسی کنند و به او خسته نباشید بگویند. در آخرین روزهای بهار ،تقریبا یک هفته است که ابرها هر چه باران داشتند را ریختند سرمان گویی آسمان زودتر از ما این غم بزرگ را حس کرده بود.
با اینکه چند هنوز به شروع مراسم مانده است، اتوبوس ها،مترو و خیابان‌های منتهی به حرم مملو از جمعیت است. تفاوتی که امروز در مسیرهای تشییع به چشم می‌خورد، حضور پرشور دهه هشتادی‌هایی است که برای تقدیر از رئیس جمهور شهید و همراهانش در اینجا حضور پیدا کرده‌اند.
ورود پیکر رئیس‌جمهور ایران به مضجع رضوی.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала