ریابکوف: روسیه محدودیت های موجود در پیمان استارت نو را نقض نمی کند

© Sputnik / Nina Zotina /  مراجعه به بانک تصاویر سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه
سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.05.2024
اشتراک
سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد مسکو محدودیت های مرکزی طبق معاهده استارت نو را نقض نمی کند، و ورود موشک های بالستیک قاره پیمای "بولاوا" به زرادخانه ارتش روسیه، موضع مسکو را در مورد محدودیت های مندرج در این معاهده تغییر نمی دهد.
به گزارش اسپوتنیک، ریابکوف در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون روسیه موشک بالستیک قاره پیما "بولاوا" را که وارد زرادخانه ارتش روسیه شده، در محدودیت های مندرج در معاهده استارت نو حساب خواهد کرد، گفت: "ما این تعهد را در چارچوب محدودیت‌های کمی معاهده در مورد کلاهک‌ها و حامل ها پذیرفته‌ایم. این گویای همه چیز است، هیچ انحرافی از این موضع وجود ندارد".
ساختمان سفارت روسیه در واشنگتن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.05.2024
هشدار روسیه به آمریکا در رابطه با منع صادرات اورانیوم روسیه
استارتپیمان "استارت نو" آخرین معاهده دوطرفه خلع تسلیحات هسته‌ای میان روسیه و آمریکا، دو کشور دارای بزرگترین زرادخانه‌های هسته‌ای جهان است. این پیمان توسط باراک اوباما، رئیس جمهوری وقت آمریکا و دمیتری مِدوِدِف، رئیس جمهوری وقت روسیه در 8 آوریل سال 2010 در پراگ، پایتخت جمهوری چک امضا شد. پیمان "استارت نو" زرادخانه‌های این دو کشور که 90 درصد تسلیحات هسته‌ای دنیا را در خود جای دادند به حداکثر 1550 کلاهک مستقر در هر دو طرف محدود می‌کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала