تسلیت رهبران کشورها و شخصیتهای مشهور جهان به مناسبت درگذشت رئیس جمهور ایران در یک سانحه هوایی+عکس

© Photo / IRNAسانحه هوایی برای رئیس جمهور ایران
سانحه هوایی برای رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.05.2024
اشتراک
این خبر تکمیل می شود...
مارگاریتا سیمونیان، سردبیر گروه رسانه ای “راسیا سیگودنیا" در پیامی جان باختن ابراهیم رئیسی، رییس جمهور ایران را تسلیت گفت
به گزارش اسپوتنیک، با استناد به رسانه های ایرانی، در پی کشف محل سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران، جان باختن ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در این حادثه تایید شد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه طی پیامی درگذشت رئیسی رئیس جمهور ایران را تسلیت گفت.
مارگاریتا سیمونیان، سردبیر گروه رسانه ای “راسیا سیگودنیا" (خبرگزاری اسپوتنیک زیر مجموعه این گروه رسانه ای می باشد) در پیامی جان باختن ابراهیم رئیسی، رییس جمهور ایران را تسلیت گفت.
سفارت فدراسیون روسیه با اندوه فراوان از درگذشت جناب آقای سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران، جناب آقای حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه و تعدادی دیگر از شخصیت های مهم دولتی در اثر سقوط بالگرد مطلع شده است.در پی اعلام این سانحه بسیار تلاش کردیم تا به دوستان ایرانی خود کمک کنیم و با تصمیم رئیس جمهور روسیه، نیروهای امدادی وزارت حوادث غیرمترقبه روسیه فورا به ایران اعزام شدند. ما صمیمانه تسلیت خود را به خانواده ها و بستگان درگذشتگان و به کل مردم و دولت ایران ابراز می نماییم. در این لحظات سخت و مصیبت بار، صبر و شکیبایی برای ملت ایران آرزومندیم. به نشانه همبستگی با دوستان ایرانی، پرچم سفارت روسیه به حالت نیمه افراشته در می آید.
سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، درگذشت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ایران را تسلیت گفت: ما همیشه از این شخصیت های برجسته سیاسی به عنوان میهن پرستان واقعی جمهوری اسلامی یاد خواهیم کرد که قاطعانه از منافع کشور خود دفاع کردند و جان خود را در راه خدمت فداکارانه به وطن نثار کردند.
اسقف اعظم روسیه، کریل درگذشت رئیس جمهور ایران و همراهانش را به رهبر ایران تسلیت گفت.
راویل عین‌الدین رئیس اداره امور دینی مسلمانان و شورای مفتیان روسیه در پیام تسلیتی نوشت:‌ جان باختن غم انگیز سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران و یارانش را تسلیت می گوییم. آنها اثر قابل توجهی در تاریخ کشور ایران از خود به جای گذاشتند و مطمئنم که آیندگان، خدمات آنها را به یاد خواهند آورد و ارج خواهند گذاشت.
مدودف ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت رئیسی گفت: «ملت ایران ضایعه سخت و جبران ناپذیری را متحمل شده است».
میشوستین نخست وزیر روسیه درگذشت رئیسی را تسلیت گفت و آن را ضایعه بزرگی برای ایران دانست و گفت: « اینجانب از طرف دولت فدراسیون روسیه و از طرف خودم درگذشت غم انگیز رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران جناب آقای سید ابراهیم رئیسی و مقامات همراه ایشان را به شما تسلیت می گویم. رئیسی تمام زندگی خود را وقف خدمت فداکارانه به کشور ایران کرد».
محمدجواد ظریف در پیامی نوشت: شهادت ریاست گرانقدر جمهوری، برادر عزیزم وزیر امور خارجه و دیگر شهدای ارجمند حادثه دردناک دیروز را تسلیت عرض می کنم. رضوان الهی برای شهدا، آرامش و شکیبایی برای بازماندگان و همبستگی و بهروزی برای مردم ایران آرزومندم.
آذری جهرمی، وزیر سابق ارتباطات ایران: بی‌شک، ایران عزیز ما امروز با خبر شهادت رییس جمهور متاثر است. صفای باطن و اخلاص این شهید عزیز که من حقاً به او علاقه‌ی قلبی داشتم برای او بهترین تقدیر را رقم زد و شهادت، این مرگ تاجرانه نصیب او شد. خوشا به سعادت او. خوشا به سعادت او. داغ جانسوز دیگری که امروز متحمل هستیم فقدان رجل الهی، آیت الله آل هاشم است. در دل مردم جای داشت و عزیز مردم تبریز بود. رحمت و رضوان الهی بر او و وزیر امورخارجه‌ی‌ پرتلاش جناب آقای امیرعبدالهیان و استاندار جوان آذربایجان شرقی و سایر همراهان این عزیزان.
مادورو شهادت آیت‌الله رئیسی را تسلیت گفترئیس‌جمهور ونزوئلا: از اخبار سخت در مورد فقدان ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران شوکه شدم. من از خداحافظی با یک فرد نمونه بسیار متأسفم، یک رهبر فوق‌العاده جهان همان‌طور که برادر ما ابراهیم است و همیشه خواهد بود، یک انسان عالی، مدافع حاکمیت مردمش و دوست بی‌قید و شرط کشور ما.
پیام تسلیت نخست وزیر عراق درپی شهادت آیت‌الله رئیسینخست وزیر عراق: با نهایت تاسف و تاثر خبر درگذشت جناب آقای ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و جناب آقای حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و همراهان ایشان در پی سقوط هواپیما در شمال ایران را دریافت کردیم.ضمن عرض تسلیت و همدردی صمیمانه خود با رهبر جمهوری اسلامی جناب آقای علی خامنه ای و دولت و ملت ایران، همبستگی خود را با ملت برادر ایران و با برادران مسئول در جمهوری اسلامی اعلام می کنیم.از خداوند منان برای درگذشتگان رحمت و مغفرت و برای خانواده و عزیزانشان صبر و شکیبایی مسئلت داریم.
نخست وزیر هند: در کنار ایران هستیم. از درگذشت غم‌انگیز رئیس‌جمهور متأسف و متاثر شدیم. هند در این دوران غم‌انگیز در کنار ایران ایستاده است.
حماس شهادت رئیس‌جمهور را تسلیت گفتجنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس): شهادت سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه، آیت الله سید محمد علی آل هاشم نماینده رهبر معظم، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و دیگر همراهان در حادثه تاسف بار و فاجعه بار و دردناک سقوط بالگرد را به رهبر معظم و دولت و ملت ایران تسلیت می‌گوییم.
پاکستان عزای عمومی اعلام کرد:شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در صفحه ایکس خود شهادت رئیس جمهور ایران را تسلیت گفت و اعلام کرد: پاکستان به نشانه احترام به رئیس جمهور و همراهانش و در همبستگی با ایران برادر، یک روز عزا برگزار خواهد کرد و پرچم آن نیمه برافراشته خواهد بود.
پیام تسلیت وزارت خارجه بلاروس: وزارت امور خارجه بلاروس به مناسبت جان باختن ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران ابراز همدردی با مردم ایران، اعلام کرد که این یک ضایعه جبران ناپذیر تنها برای جامعه ایران نیست و دوست واقعی بلاروس درگذشت.
طالبان درگذشت رئیس جمهور ایران را تسلیت گفت. دفتر محمد عبدالکبیر معاون نخست وزیر طالبان در امور سیاسی با انتشار بیانیه ای از طریق RTA خاطرنشان کرد که افغان ها در این لحظه سخت در کنار ایران هستند.
پیام تسلیت پاشینیان برای شهادت رئیس‌جمهور: نخست وزیر ارمنستان در پیامی شهادت رئیس جمهوری اسلامی ایران و کارکنان همراهش در اثر سقوط بالگرد را به رهبر معظم انقلاب اسلامی تسلیت گفت.
رئیس شورای اروپا درگذشت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ایران را تسلیت گفت.
الهام علی اف، رییس جمهور آذربایجان درگذشت ابراهیم رئیسی را به رهبر ایران تسلیت گفت.
بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در پیامی اعلام کرد قلبا به نام خود و مردم کشور عربی سوریه، شهادت ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه و همراهانشان را به آیت الله العظمی امام خامنه ای و دولت و مردم دوست، ایران تسلیت می‌گوییم.
تسلیت وزیر خارجه ترکیه به مردم ایران: هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه در نشست خبری با همتای پاکستانی خود با اشاره به سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور کشورمان ضمن تسلیت به مردم ایران، برای کسانی که در این حادثه به شهادت رسیدند طلب رحمت و مغفرت کرد.
پادشاه اردن درگذشت رئیس‌جمهور ایران را تسلیت گفت. عبدالله دوم، پادشاه اردن با تسلیت به مناسبت جان باختن سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه ایشان تاکید کرد در این شرایط سخت با برادرانمان در ایران ابراز همبستگی می‌کنیم.
رئیس جمهور چین درگذشت رئیسی، رئیس جمهور ایران را تسلیت گفت. وزارت خارجه چین: رئیس جمهور شی جین پینگ، درگذشت رئیس جمهوری و وزیر خارجه ایران را تسلیت می گوید.
رئیس‌جمهور ترکیه: از رئیسی با احترام و قدردانی یاد می‌کنم. به عنوان همکاری که شخصا، شاهد تلاش‌های او برای صلح و آرامش ملت ایران و منطقه‌مان در دوران زمامداری او بودم، از رئیسی با احترام و قدردانی یاد می‌کنم.
خبرگزاری رسمی عربستان سعودی اعلام کرد که ملک سلمان بن عبدالعزیز و محمد بن سلمان شاه و ولیعهد عربستان سعودی درگذشت آیت الله رئیسی و هیات همراه وی را تسلیت گفت.
تسلیت گروسی به مناسبت شهادت رئیسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: درگذشت ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و سایر اعضای هیئت را تسلیت عرض می کنم. ما در این دوران سخت با خانواده آنها و مردم ایران همدردی می کنیم.
سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درگذشت ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران و برخی دیگر از مقامات این کشور در سقوط بالگرد را به ملت ایران تسلیت گفت. فرح دخل الله سخنگوی ناتو در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: "درگذشت ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه و هیئت همراهشان در سانحه بالگرد را به ملت ایران تسلیت می‌گوییم."
الدی پاندور، وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی به دنبال خبر شوکه کننده و غم انگیز درگذشت امیرعبداللهیان همتای ایرانی اش، عمیق ترین مراتب همدردی و تسلیت خود را با دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران ابراز کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала