دادستان دیوان کیفری بین المللی خواستار صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت شد

© Michplayدیوان کیفری بین المللی لاهه
دیوان کیفری بین المللی لاهه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.05.2024
اشتراک
کریم خان دادستان دیوان کیفری بین‌المللی از ارائه درخواست صدور احکام بازداشت نخست وزیر و وزیر دفاع اسرائیل به اتهام جنایات جنگی خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، کریم خان دادستان دیوان کیفری بین‌المللی از ارائه درخواست صدور احکام بازداشت نخست وزیر و وزیر دفاع اسرائیل به اتهام جنایات جنگی خبر داد.
دادستان دیوان کیفری بین المللی در بیانیه ای اعلام کرد: "بر اساس شواهد جمع‌آوری‌شده و بررسی شده توسط دفتر من، من دلایل منطقی دارم که معتقدم بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل و یوآف گالانت وزیر دفاع اسرائیل، مسئول جنایات جنگی و جنایات ضد بشری هستند که از تاریخ 8 اکتبر 2023 در قلمرو کشور فلسطین در نوار غزه انجام شده است."
سی‌وسومین نشست سران کشور‌های عربی در بحرین
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.05.2024
آیا استقرار نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در فلسطین ممکن خواهد شد؟
در بیانیه همچنین آمده است: "بر اساس شواهد جمع آوری شده و بررسی شده معتقدم یحیی السنوار (رئیس جنبش حماس در نوار غزه)، محمد دیاب ابراهیم المصری معروف به الضیف (فرمانده عالی حماس) شاخه نظامی معروف به گردان های قسام و اسماعیل هنیه (رئیس دفتر سیاسی حماس)، مسئولیت جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت زیر که حداقل از تاریخ 7 اکتبر 2023 در اراضی اسرائیل و کشور فلسطین در نوار غزه انجام شده است، برعهده دارند."
وی ادامه داد: " دفتر من در ارائه این درخواست ‌ها برای حکم بازداشت، بر اساس وظایف خود بر اساس اساسنامه رم عمل می‌ کند. در 5 فوریه 2021، اتاق مقدماتی اول تصمیم گرفت که دادگاه می تواند صلاحیت کیفری خود را در وضعیت کشور فلسطین اعمال کند و دامنه فضای این حوزه قضایی شامل نوار غزه و کرانه باختری از جمله بیت المقدس شرقی می شود. این دستور مؤثر است و شامل تشدید خصومت ها و خشونت ها از 7 اکتبر 2023 است."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала