ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران

سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران + اخبار زنده

اشتراک
بالگردی که دچار حادثه شده حامل رئیس‌جمهور، امام جمعه تبریز، حسین وزیر امور خارجه، استاندار آذربایجان شرقی و چند تن دیگر بوده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل آیت الله رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.
با این حال برخی همراهان رئیس جمهور در این بالگرد توانسته‌اند تماسی با مرکز برقرار کنند و بدین جهت امیدواری برای پایان این حادثه بدون تلفات جانی افزایش یافته است.
در این کاروان، 3 هلیکوپتر حضور داشته‌اند که دو هلیکوپتر که برخی وزرا و مسئولان در آن حضور داشته‌اند سالم به مقصد رسیده‌اند.
شنیده شده است آیت الله آل‌هاشم امام جمعه تبریز و آقای امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز در هلیکوپتر حامل رئیس جمهور حضور داشتند.
نیروهای امدادی هلال احمر و نیروهای کمکی نظامی و انتظامی از همان ابتدای گزارش سانحه برای بالگرد رئیس جمهور، عملیات گسترده ای برای یافتن این بالگرد آغاز کرده‌اند.
افراد محلی میگویند که به دلیل فضای مه آلود منطقه، هنوز وضعیت بالگرد مشخص نیست.
استاندار آذربایجان شرقی، آیت الله آل هاشم و امیر عبداللهیان نیز در بالگرد حامل رئیس جمهور‌ حضور داشته‌اند.
با توجه به تماس تلفنی یکی از همراهان رئیس جمهور با مرکز که پس از سانحه صورت گرفته، امیدهای فراوانی برای پایان بدون تلفات جانی این واقعه وجود دارد.
آقایان محرابیان و‌ بذرپاش، وزرای نیرو و راه که در بالگردهای دیگر حضور داشته اند، سالم به مقصد رسیده‌اند.
فهرست مطالب
ابتدا جدیدها ابتدا قدیمی ها
07:34 20.05.2024
اسامی جان باختگان حادثه سقوط بالگرد ١-آیت الله سید ابراهیم رئیسی ٢-آیت الله سید محمد علی آل‌هاشم ٣-دکتر حسین امیرعبداللهیان ۴-دکتر مالک رحمتی ۵- سردار سید مهدی موسوی ۶-یک نیروی سپاه انصارالمهدی(هویت نامشخص) ٧-خلبان (هویت نامشخص) ٨-کمک خلبان هویت نامشخص) ٩-کروچیف (هویت نامشخص)
07:27 20.05.2024
رسانه ایران: رئیس جمهوری اسلامی ایران، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، حین خدمت و ‏انجام وظیفه برای مردم ایران دچار سانحه شد و درگذشت. بالگرد حامل رئیس جمهور ـ که برای افتتاح سد خداآفرین به منطقه مرزی رفته بود ـ در مسیر بازگشت به تبریز، دچار سانحه شد. این بالگرد علاوه بر رئیس جمهور، حامل وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی بود.
01:36 20.05.2024
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد دوشنبه اعلام کرد "بعدازظهر روز یکشنبه گذشته متأسفانه بالگرد حامل رئیس جمهور و وزیر امور خارجه و برخی همراهان دیگر در منطقه ورزقان در استان آذربایجان شرقی دچار سانحه گردید".
در این بیانیه آمده که "به‌رغم شرایط نامساعد جوی و محیطی، تلاش‌ها برای رسیدن گروه‌های پُرتلاش امدادی به محل حادثه همچنان با جدیت و امیدوارانه ادامه دارد".
وزارت امور خارجه ایران همچنین اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابراز احساسات و عواطف انسانی و همبستگی تعداد زیادی از دولت‌ها و ملت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی با دولت و مردم ایران و پیشنهادهای کمک و یاری به این عملیات جستجو و نجات صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کند.
01:26 20.05.2024
"شیخ احمد الطیب" در واکنش به سانحه رخ داده برای بالگرد رئیس جمهور و هیات همراهش در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: "من همبستگی صمیمانه الازهر الشریف را با جمهوری اسلامی ایران در این شرایط سخت اعلام می‌کنم و از خداوند متعال می‌خواهم که دکتر ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و همراهانش را در حفظ و حراست کامل خویش نگه بدارد."
01:11 20.05.2024
دیوان پادشاهی عمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که با نگرانی فراوان حادثه رخ داده برای بالگرد حامل رئیس جمهور اسلامی ایران را دنبال می‌کنیم و آماده تقدیم هرگونه حمایت و پشتیبانی هستیم.
01:10 20.05.2024
جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که با نگرانی پیگیر سانحه بالگرد رئیس جمهور ایران هستیم.
00:50 20.05.2024
وی افزود: با دستور رئیس جمهور روسیه تا ساعتی دیگر دو فروند هواپیمای پیشرفته با بالگردهای ویژه به همراه ۵۰ نیروی امداد حرفه‌ای کوهستان به تبریز اعزام خواهد شد. صبح امروز (دوشنبه) نیز دو فروند بالگرد روسی از ارمنستان عازم تبریز خواهند شد.
لویتین تاکید کرد: دولت روسیه و شخص آقای پوتین نگران وضعیت سلامت آقای رئیسی و هیئت همراهشان است و سلام و احترام و همدلی صمیمانه خود را در این ساعات به رهبری و ملت بزرگ ایران اعلام می‌دارد.
محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور نیز در این تماس تلفنی با تشکر از حمایت‌های شخص رئیس جمهور روسیه و دولت این کشور تصریح کرد: امیدواریم به زودی اخبار خوب و امید بخشی به شما و دوستداران ایران درپی این حادثه ناگوار داشته باشیم.
00:50 20.05.2024
ایگور لویتین در تماس مجدد با محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، گفت: جلسه فوق العاده رئیس جمهور این کشور با حضور مقامات عالی دولتی روسیه و سفیر ایران برگزار شد و آقای پوتین ضمن ابراز سلام و همدلی به رهبری معظم و ملت بزرگ ایران‌؛ آرزوی سلامت برای آیت الله رئیسی و هیئت همراهشان دارد.
00:27 20.05.2024
مرکز اطلاع رسانی پلیس اعلام کرد که "در پی وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس محترم جمهور و هیئت همراه، ساعاتی پیش، سردار قاسم رضایی، جانشین فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران، به منظور انجام بررسی‌های میدانی، هدایت و نظارت بر عملکرد انتظامی در این ماموریت خطیر، وارد تبریز شد و به محل وقوع حادثه، رفت."
00:13 20.05.2024
"میگل دیاز کانل" رئیس جمهور کوبا در واکنش به سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور کشورمان و هیأت همراه ایشان پیامی را صادر کرد.
رئیس جمهور کوبا بیان کرد: هم‌بستگی خود با رهبر ایران و بهترین امیدها و آرزوهای خود برای یافتن رئیس جمهور ایران و همراهان وی را ابراز می‌داریم.
"برونو رودریگز" وزیر امور خارجه کوبا نیز اعلام کرد: هم‌بستگی کامل خود را با ملت عزیز و دولت ایران ابراز می‌داریم و بهترین امیدها و آرزوها را برای آنان داریم.
23:43 19.05.2024
ایگور لویتین شامگاه یک شنبه در پی سانحه بالگرد رئیس جمهور ایران و هیئت همراه در تماسی تلفنی با معاون اول ابراهیم رئیسی گفت: "آقای پوتین رئیس جمهوری روسیه از ابتدای این سانحه اخبار را با دقت پیگیری می کند و من امشب حامل پیام همراهی، نگرانی و همدلی او با شما و ملت ایران هستم."
23:43 19.05.2024
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علاوه بر اعزام یگان‌های استانی و تیپ ویژه صابرین برای عملیات جست‌وجو، با توجه به شرایط جوی منطقه و مه شدید، از منورهای مه‌شکن برای یافتن رئیس‌جمهوری و همراهان وی استفاده کرده است.
23:21 19.05.2024
رئیس جمهور عراق در گفتگوی تلفنی با معاون اول رئیس‌جمهور ایران ضمن ابراز نگرانی برای سانحه پیش آمده برای رئیس جمهوری اسلامی ایران، برای وی و هیات همراه از طرف دولت و ملت عراق آرزوی سلامتی کرد.
23:10 19.05.2024
وزیر امور خارجه ونزوئلا امروز یکشنبه اعلام کرد: رئیس جمهور "نیکلاس مادورو" از نزدیک حوادث مربوط به سقوط بالگرد ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران را بر اساس اطلاعات رسمی منتشر شده از سوی این کشور برادر دنبال می کند.
23:09 19.05.2024
سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه و جمعی از فرماندهان سپاه پس از سانحه برای بالگرد رئیس جمهور ایران، به منطقه رفتند تا ضمن بررسی مورد، دستورات را برای تسریع در جستجو صادر کند.

هم اکنون نشست ستاد بحران با حضور جمعی از وزرا، فرمانده کل سپاه، معاون رئیس جمهور و جمعی از مسئولان در ستاد مس سونگون در حال برگزاری است.‌
23:05 19.05.2024
طی تماس تلفنی دبیرکل هلال احمر با مسؤولان هلال احمر تهران قرار شده تا سگ‌های زنده یاب همراه با مربیان آنها از تهران به محل حادثه اعزام شوند.
22:58 19.05.2024
سردار اصغر عباسقلیزاده در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: دقایقی قبل سیگنالی از بالگرد و تلفن همراه یکی از خدمه در محل سانحه دریافت شد.
وی ادامه داد: هم‌اکنون با تمام نیروهای نظامی در حال عزیمت به منطقه مدنظر هستیم و امیدوارم خبرهای خوبی به مردم بدهیم.
وی افزود: ۳۰ درصد نیروهای نظامی در منطقه حضور دارند و بیش از این دیگر گنجایش حضور نیرو نیست.
22:49 19.05.2024
سازمان مدیریت بحران ترکیه از اعزام ۶ خودرو و ۳۲ کارشناس جست‌وجو و نجات در مناطق کوهستانی به ایران خبر داد.
علاوه بر این بر اساس اعلام سازمان مدیریت بحران ترکیه یک تیم ۱۵ نفره متشکل از کارشناسان جست‌وجو و نجات ترکیه در حالت آماده باش برای حرکت به سمت ایران قرار دارند.
این سازمان بیان کرد که ایران از طریق وزارت خارجه ترکیه درخواست اعزام بالگردهای دید در شب را ارائه داده است.
22:20 19.05.2024
"نیچروان بارزانی" که حدود ۲ هفته پیش به تهران سفر و با "سید ابراهیم رئیسی" رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و "حسین امیرعبداللهیان" وزیر امور خارجه دیدار کرده بود، در شبکه اجتماعی ایکس در مورد حادثه رخ داده برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران نوشت: "من با نگرانی عمیق اخبار حادثه برای بالگرد ریاست‌جمهوری ایران را دنبال می‌کنم. از خدا می‌خواهم که آن‌ها و یارانشان را سالم نگه دارد و برایشان دعا می‌کنیم".
22:07 19.05.2024
در محل ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری جمعیت هلال‌احمر اعلام شد که مسؤول عملیات هلال احمر به روستای اوزی که احتمال می‌دادند محل حادثه در آنجا باشد، رسیده و کسی را نیافته است. جست و جو همچنان ادامه داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала