رهبر شورشیان در جمهوری دموکراتیک کنگو نابود شد+ عکس

© AFP 2023 / John Wesselsکتگو
کتگو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.05.2024
اشتراک
تلاش برای کودتا در جمهوری دموکراتیک کنگو 3 کشته داشت.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از نشریه محلی Actualite حداقل سه نفر از جمله افسران پلیس در جریان یک کودتای کودتا در جمهوری دموکراتیک کنگو کشته شدند. صدای تیراندازی در نزدیکی محل اقامت ویتال کمره نامزد ریاست شورای ملی شنیده شد.
بر طبق گزارش نشریه نامبرده، صدای تیراندازی در نزدیکی محل اقامت ویتال کمره نامزد ریاست شورای ملی شنیده شده است.
پیش از این، سیلوین اکنگه، سخنگوی ارتش این کشور گفته بود که نیروهای مسلح جمهوری دموکراتیک کنگو از تلاش برای کودتا جلوگیری کردند.
به گزارش Actu30، رهبر شورشیانی که روز 19 ماه مه (یکشنبه) در جمهوری دموکراتیک کنگو قدام به کودتا کرد، از بین رفت.
خاطرنشان می شود که بر اساس ویدئوهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی، شورشیان پرچم های جمهوری زئیر را حمل می کردند. این کشور از سال 1971 تا 1997 این نام را یدک می کشید. آنها انگلیسی، فرانسوی و لینگالا صحبت می کردند و همچنین ادعا می کردند که "نمایندگان دیاسپورا هستند.
به نوشته نشریه Actualite کسانی که کودتا کردند طرفدار سرنگونی رئیس جمهور فلیکس شیسکدی هستند. خاطرنشان می شود که رهبر 41 ساله آنها در ایالات متحده زندگی می کرد و "در دیاسپورا در آمریکا به دلیل سخنرانی های ضد دولتی خود شناخته شده است." او خود را یکی از اعضای جنبش زئیر جدید و گروهی می داند که او آن را حزب متحد کنگو می نامد. او در آفریقای جنوبی و سپس سوازیلند دیده شد و پس از آن در ایالات متحده ساکن شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала