لاوروف از جزئیات مذاکرات پوتین و رهبر چین سخن گفت

© Sputnik / Sergey Bobylev /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.05.2024
اشتراک
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در 32 ـ مین نشست شورای سیاست خارجی و دفاعی روسیه اظهار داشت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در جریان مذاکرات خود، ابتکار پکن در مورد امنیت جهانی را مورد بحث قرار دادند.
به گزارش اسپوتنیک، لاوروف گفت:" ابتکار شی جین پینگ، رهبر چین در مورد امنیت جهانی در طول سفر ما به چین در جلسات هیئت‌ها و در نشست رو در روی رهبران مورد بحث قرار گرفت. ما اساس بسیار معقولانه ای برای ترویج عملی چنان ایده تضمین امنیت جهانی می بینیم که با تشکیل پایه های امنیت اوراسیا بدون هیچ گونه دخالت یورو آتلانتیکی آغاز شود".
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از نمایشگاه هشتم اکسپو روسیه و چین در شهر هاربین بازدید می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.05.2024
چندرسانه ای
تصاویری از سفر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به شهر هاربین چین
وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد که روسیه برای گفتگو با غرب از جمله در مورد مسائل امنیتی و ثبات استراتژیک آماده است."وی گفت: ما همچنان برای گفتگو با غرب، از جمله در مورد مسائل امنیتی و ثبات راهبردی آماده هستیم. اما، اولا، نه از موضع قدرت (از سوی آنها) و نه از موضع منحصر به فرد بودن خود بلکه فقط در شرایط مساوی و با احترام به منافع یکدیگر."
وی افزود، دومین نکته مهم برای روسیه این است که گفتگو باید درباره "مشکلاتی که امروز در جهان در زمینه ثبات راهبردی وجود دارد" و البته چشم‌انداز نظامی-سیاسی باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала