زلنسکی پیشنهاد مکرون برای برقراری آتش بس المپیکی را رد کرد

© Photo / The Presidential Office of Ukraineولادیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین
ولادیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.05.2024
اشتراک
ولادیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین درخواست امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه برای برقراری آتش بس المپیکی در تابستان امسال را رد کرد و گفت که این امر می تواند به روسیه کمک کند تا نیروها و تجهیزات بیشتری را به اوکراین منتقل کند.
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه ای کاخ الیزه گفته شده ، مکرون در یک گفتگوی تلفنی، همزمان زلنسکی را از "علاقه خود به آتش بس المپیکی" آگاه کرده و در مورد تحویل وسایل نظامی به کی یف که "در روزها و هفته های آینده" انجام خواهد شد، صحبت کرد.
لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.05.2024
رئیس جمهور برزیل در کنفرانس سوئیس درباره مسئله اوکراین شرکت نمی کند
زلنسکی به خبرنگاران خبرگزاری فرانسه گفت که در پاسخ به تماس ماکرون، از او پرسید: "چه کسی می‌تواند تضمین کند که روسیه از این زمان برای اعزام نیروهایش به خاک ما استفاده نخواهد کرد". او گفت که اوکراین "مخالف هرگونه آتش بسی است که به نفع دشمن باشد."
روز جمعه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که در جریان مذاکرات با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، او همچنین در مورد ابتکار مکرون برای آتش بس المپیک بحث کرده است. پوتین اصول آتش بس المپیک را بسیار صحیح خواند، اما اشاره کرد که در طول قرن ها افراد کمی به آن پایبند بودند. وی این را که غرب با اعمال محدودیت برای ورزشکاران روسیه اصول المپیک را زیر پا می گذارد و در عین حال از روسیه می خواهد که قوانین دیکته شده توسط خود را رعایت کند، ناعادلانه خواند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала