پوتین از جزئیات مذاکرات خود با رهبر چین سخن گفت

© POOL /  مراجعه به بانک تصاویر Государственный визит президента Владимира Путина в Китай. День второй
Государственный визит президента Владимира Путина в Китай. День второй - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.05.2024
اشتراک
یکی از موضوعات گفتگوهای عصردیروز میان ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ توسعه همکاری های دوجانبه بود که خود رهبر روسیه این موضوع را در افتتاحیه هشتمین نمایشگاه روسیه و چین در هاربین اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور روسیه گفت: "چشم انداز توسعه بیشتر این همکاری تنگاتنگ و چند جانبه در مذاکرات دیشب با رئیس جمهور چین شی جین پینگ به تفصیل مورد بحث قرار گرفت".
وی خاطرنشان کرد که امروزه اکثریت قریب به اتفاق مناطق روسیه روابط خود را با چین حفظ می کنند و مشارکت گسست ناپذیر دوجانبه باعث رشد اقتصادی می شود و به طور قابل اعتماد امنیت انرژی هر دو کشور را تضمین می کند.
رهبر روسیه تاکید کرد: روسیه آماده و قادر است بدون وقفه و قابل اطمینان انرژی، نور و گرما سازگار با محیط زیست و مقرون به صرفه را برای اقتصاد، بنگاه ها، شهرها و شهرک های چین تامین کند.
سفر ولادیمیر پوتین به چین و شهر هاربین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.05.2024
پوتین وارد هاربین شد+ ویدیو
رئیس جمهور روسیه از شرکای چینی دعوت کرد تا در مجمع اقتصادی شرق در سپتامبر شرکت کنند تا در مورد همکاری با روسیه از جمله در مناطق در حال رشد پرشتاب بحث کنند.
موضوع دیگر گفتگوی رودررو پوتین و شی جین پینگ، وضعیت اوکراین بود. دستیار رئیس جمهور روسیه یوری اوشاکوف در این باره صحبت نموده و تاکید کرد که این گفتگو بسیار مفصل بود.
رئیس جمهور روسیه برای یک سفر دو روزه در چین به سر می برد. این اولین سفر او به خارج از کشور از زمان تحلیف وی برای دوره جدید ریاست جمهوری در هفته گذشته است. شی جین پینگ نیز اولین سفر بین المللی خود را پس از انتخاب مجدد خود به مسکو در مارس 2023 انجام داد.
سران کشورها در بالاترین سطح به گفت‌وگو پرداخته، بیانیه‌ای مشترک درباره تعمیق روابط مشارکت همه جانبه و تعامل استراتژیک امضا ، با خبرنگاران گفت‌وگو و در کنسرتی به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک شرکت کردند. عصر روز گذشته پوتین و شی جین پینگ در پکن گفتگوهای غیررسمی انجام دادند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала