پایان مذاکرات روسیه و چین در پکن + فیلم

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر Президент Владимир Путин прибыл в Китай с официальным визитом
Президент Владимир Путин прибыл в Китай с официальным визитом - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.05.2024
اشتراک
مذاکرات ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ، رهبران روسیه و چین در پکن پایان یافت.
به گزارش اسپوتنیک، سران دو کشور در پایان مذاکرات خود، بیانیه مشترکی را در خصوص تعمیق روابط مبتنی برمشارکت همه جانبه و تعامل راهبردی صادر کردند.
به گفته دستیار ریاست جمهوری روسیه، یوری اوشاکوف، این سند به 75مین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور اختصاص دارد و از بیش از 30 صفحه تشکیل شده است. در آن به ماهیت ویژه روابط دوجانبه خاطرنشان شده، راه‌های بیشتری برای توسعه کل مجموعه روابط دوجانبه مشخص شده و به نقش پیشرو روسیه و چین در شکل‌گیری نظم جهانی عادلانه و دموکراتیک اشاره می‌شود.
پوتین دیشب برای یک سفر دولتی وارد چین شد. این اولین سفر رهبر روسیه به خارج از کشور از زمان تحلیف وی برای دوره جدید ریاست جمهوری است.
Президент РФ Владимир Путин и председатель КНР Си Цзиньпин на церемонии встречи глав делегаций - участников III Международного форума Один пояс, один путь в Пекине - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.05.2024
پوتین و شی جین پینگ مذاکرات را آغاز کردند + ویدئو
ابتدا سران دو کشوردر جمعی محدود گفتگو کردند سپس جلسه با حضور اعضای هیئت ها ادامه یافت.
در مجموع مذاکرات حدود دو ساعت و نیم به طول انجامید.
پوتین در این نشست از شی جین پینگ به خاطر این دعوت تشکر کرد. به گفته وی، روسیه و چین دارای اهداف مشترک توسعه ملی و تضمین رفاه مشترک بر اساس اصول احترام متقابل، حسن همجواری و منفعت متقابل هستند.
رئیس جمهور روسیه اعلام کرد: "تعدادی اسناد جدید از جمله بیانیه مشترک سران دو کشور که جنبه های اصلی همکاری ما را پوشش می دهد، بسته ای از توافقات بین ادارات و شرکت ها برای این سفر آماده شده است. همه این اسناد گام های خاصی با هدف تعمیق بیشتر همکاری های عملی دوجانبه را در نظر می گیرند".
شی جین پینگ به همتای روسی خود اطمینان داد که آماده است به ایجاد روابط دوجانبه و توسعه برنامه های جدید برای تعامل در همه زمینه ها ادامه دهد.
وی افزود، برای چین، این ادامه سنت خوب ارتباطات دو کشوراست. شی جین پینگ یادآور شد که وی پس از انتخاب مجدد، روسیه را به عنوان کشور اولین سفر خارجی خود انتخاب کرده بود.
رئیس جمهوری خلق چین تاکید کرد: دو کشور به عنوان اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد در حال تعمیق تعاملات راهبردی، گسترش همکاری های متقابل سودمند هستند و انتخاب خود را به نفع شکل گیری جهان چند قطبی و جهانی شدن اقتصادی انجام داده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала