نتانیاهو ممکن دانست که اسرائیل بتواند بدون کمک آمریکا به جنگ غزه پایان دهد

© AP Photo / Abir Sultanبنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.05.2024
اشتراک
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل ممکن دانست که مقامات اسرائیلی بتوانند عملیات نظامی خود را در نوار غزه بدون کمک آمریکا تکمیل کنند.
به گزارش اسپوتنیک، نخست وزیر اسرائیل در مصاحبه با شبکه تلویزیونی CNBC اشاره کرد که اسرائیل نمی تواند فراررسیدن آینده ای را که در آن جنبش فلسطینی حماس نوار غزه را به دست آورد، اجازه دهد. نتانیاهو در پاسخ به این سوال که آیا اسرائیل ترجیح می دهد بدون ایالات متحده اقدام کند یا خیر، گفت که تلاش می کند تا هر کاری که ممکن است برای حل اختلافات خود با ایالات متحده انجام دهد، اما این کشور به پیروزی نیاز دارد.
نتانیاهو تاکید کرد:" من ترجیح می‌دهم این کار(دنبال کردن عملیات نظامی) را انجام دهم. ما خوشحالیم که می‌توانیم این کار را به همراه ایالات متحده انجام دهیم... اما در نهایت، وقتی بقای ما در خطر است، ما همان کاری را انجام می‌دهیم که باید انجام دهیم."
بنیامین نتانیاهو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.05.2024
نخست وزیر اسرائیل: اجازه تشکیل کشور فلسطین را نمی‌دهیم
نتانیاهو همچنین گفت که اسرائیل در حال حاضر مشغول انهدام چهار گردان باقی مانده حماس در نوار غزه است.
طوری که پرتال اکسیوس به نقل از منابع خود گزارش داد، نتانیاهو در جلسه کابینه نظامی در 9 ماه مه گفت که اسرائیل یک کشور تابع ایالات متحده نیست. به نوشته آکسیوس، این واکنش نخست وزیر اسرائیل پس از آن صورت گرفت که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تهدید کرد که در جریان حمله به رفح، ارسال بمب های هوایی و گلوله های توپخانه ای به اسرائیل را متوقف خواهد کرد.
بایدن پیشتر گفته بود در صورت گسترش عملیات نظامی در نوار غزه به شهر جنوبی رفح، تحویل بمب های هوایی و گلوله های توپخانه ای به اسرائیل را متوقف خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала