گزارش و تحلیل

پوتین: شهروندان‌ روسیه‌ در مسیر درست هستند

© Sputnik / Sergey Bobylev /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین برای پنجمین بار رسما به عنوان رئیس جمهور روسیه فعالیت خود را آغاز کرد
ولادیمیر پوتین برای پنجمین بار رسما به عنوان رئیس جمهور روسیه فعالیت خود را آغاز کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.05.2024
اشتراک
ولادیمیر پوتین برای پنجمین بار رسما به عنوان رئیس جمهور روسیه فعالیت خود را آغاز کرد و این اتفاق می‌تواند فرصت خوبی برای توسعه بیشتر روابط ايران و روسیه باشد.
به گزارش‌ اسپوتنیک- ولادیمیر پوتين در سخنان خود گفت، شهروندان روسیه در مسیر درست هستند و من مطمئن هستم که ما با افتخار از این نقطه عطف دشوار عبور خواهیم کرد، حتی قوی تر خواهیم شد و برنامه های بلندمدت و پروژه های بزرگ را برای دستیابی به اهداف توسعه اجرا خواهیم کرد.
روح الله مدبر کارشناس مسائل بين الملل ضمن اشاره‌ به ظرفيت های افزایش همکاری‌های ايران و روسيه به اسپوتنیک گفت،
هم در سخنرانی مراسم تحلیف آقای پوتين رئیس جمهور روسيه و هم در سند توسعه اهداف ملی فدراسيون روسيه که شش راهبرد در آن اعلام شد، کلید واژه‌ های بسیار مهمی است که فرصت را برای روابط ایران و روسيه افزایش می‌دهد.
پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.04.2024
پوتین حفظ ارزش های معنوی را مهم ترین شرط تقویت حاکمیت کشورها خواند
وی افزود، من همواره و بارها تأکید کردم یک فرصت طلایی برای تقویت روابط ايران و روسيه وجود دارد و باید بشدت مراقب تبلیغات ضد روسی و ضد روابط دو کشور توسط رسانه‌های غرب گرا باشند. ما نباید بگذاريم که این تبليغات در روابط دو کشور ایحاد اخلال نماید. در بخشي از سخنرانی‌های آقای پوتين تاکید ايشان بر همکاري با شرکا برای ایحاد نظم جدید جهانی چند قطبی بود. این برای چندمين بار است که رئیس‌جمهور روسيه به این نکته اشاره‌ می کند و این صرفا یک اشاره‌ نیست، بلکه روسيه یک برنامه‌ جدی برای آن اجرا نموده که در ابعاد مختلف امنيتي، اقتصادی و هویتی در حال کار است.
مدبر در ادامه گفت، تهران و مسکو باید علاوه‌ بر آن در مسیر یک ائتلاف دفاعی نیز حرکت کنند، و امروز یک فرصت مناسب است تا از این ظرفيت برای رسیدن به یک ائتلاف دفاعی و امنيتي کار کنيم.
وی ادامه داد، از نظر اقتصادي من معتقدم همکاری‌های دو کشور اصلا در سطح قابل قبولي نیست و این رقم باید افزایش پیدا کند. رئیس جمهور ايران از رقم پانزده میلیارد دلار تجارت بین ايران و روسيه صحبت‌ کرده‌ بود. در حالیکه، امروز رقم تجارت ايران و روسيه حداکثر به چهار میلیارد دلار می‌رسد و باید تلاش شود تا اين عدد به هدف گذاری اوليه 15 ميليارد دلار برسد، زیرا هم ظرفيت و امکانات مورد نیاز وجود دارد و این هدف گذاری باید بصورت عملیاتی و اجرایی و فارغ از مباحث شعاری پیش ببریم . عزم رهبران و سران دو کشور برای تقویت روابط جدی است، رهبر جمهوری‌اسلامی ایران نیز همواره‌به راهبردي شدن روابط تأکیددارند. رئیس جمهور روسيه نیز نگاه بسیار مثبتی به تهران‌ دارد و معتقدم در دوره شش ساله جدید رئیس جمهور روسيه روابط دو کشور باید در واقعيت و عمل به اوج خود برسد و قابل ارزیابی و بررسی باشد تا دو ملت بتوانند از آن استفاده‌ کنند و مصداق هدف گذاری اوليه در ابعاد اقتصادی، امنیتی و اجتماعی باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала