- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

یک روستای دیگر در دونتسک آزاد شد+ویدیو

© Sputnik / РИА Новости /  مراجعه به بانک تصاویر آزادی روستایی در دونتسک
آزادی روستایی در دونتسک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.04.2024
اشتراک
یگان "مرکز" روسیه، نیروهای اوکراین و مزدوران "لژیون خارجی" را در دونتسک هدف قرار داد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش روسیه کنترل روستای سمیونوفکا در قلمرو جمهوری خلق دونتسک را آزاد کرد.
علاوه بر این، گروه "مرکز" تشکیلات 68 پیاده، تیپ های 23، 115 مکانیزه نیروهای مسلح اوکراین، تیپ 109 تروریستی و مزدوران لژیون خارجی را شکست و ده ضد حمله توسط گروه های تهاجمی 24، 100 مکانیزه، 142 پیاده نظام، 98 حمله، تیپ 68 یاگر و هنگ 78 حمله هوایی جداگانه را دفع کرد.
در اطلاعیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «یگان "مرکز" روسیه، نیروهای اوکراین و مزدوران "لژیون خارجی" را در دونتسک هدف قرار داد، 10 ضدحمله دفع شد، دشمن 370 نظامی را از دست داد. علاوه بر آن، یک کارگاه مونتاژ پهپاد و همچنین نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین در 110 منطقه مورد اصابت قرار گرفت».
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در شبانه روز گذشته یک کارگاه مونتاژ پهپاد و همچنین نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین در 110 منطقه مورد اصابت قرار گرفت.
تلفات نیروهای مسلح اوکراین در منطقه مسئولیت گروه مرکزی نیروها بالغ بر 370 پرسنل نظامی در روز بود. پدافند هوایی روسیه روزانه 22 پهپاد را سرنگون کرد.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یگان های "جنوب" روسی مواضع خود را در خط مقدم بهبود بخشیدند، اوکراین حدود395 نیروی نظامی و یک هویتزر ساخت آمریکا را در دونتسک از دست داد.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: "یگان‌های گروه "جنوب" مواضع خود را در خط مقدم بهبود بخشیدند، همچنین نیروی انسانی و تجهیزات تیپ های 46 هوایی و 79 هوابرد نیروهای مسلح اوکراین را در مناطق کراسناگوروفکا و کنستانتینوفکا در جمهوری دونتسک هدف قرار دادند."
این وزارتخانه افزود:"حدود 395 نیروی نظامی اوکراین کشته و زخمی شد، همچنین سه تانک، چهار خودروی زرهی، دو خودرو انواع دیگر، یک هویتزر ام198 ساخت آمریکا، یک سامانه دی-30 و همچنین ایستگاه جنگ الکترونیک بوکاول-ای دی نیز منهدم شد."
وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه گزارش داد که یگان "غرب" پرسنل نظامی روسیه نیروهای اوکراینی را هدف قرار داده و سه حمله را با تلفات دشمن بالغ بر 40 پرسنل نظامی دفع کردند.
وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: "یگان‌های "غرب" مواضع سودمندتری را بدست آوردند و نیروی انسانی و تجهیزات تیپ‌های 63 مکانیزه، 57 موتوری پیاده نظام نیروهای مسلح اوکراین و تیپ 5 گارد ملی را در مناطق شهرک‌های گریگورووکا در جمهوری خلق دونتسک، سینکوکا در خارکف و چرونایا دیبروا در جمهوری خلق لوهانسک هدف قرار دادند."
وزارت دفاع روسیه افزود: "سه حمله را توسط گروه‌های تیپ 77 هوایی نیروهای مسلح اوکراین و تیپ یکم گارد ملی در منطقه استلماخوفکا در جمهوری خلق لوهانسک دفع کرده ایم."
خاطرنشان می شود که دشمن 40 نفر از نیروهای نظامی، دو خودروی زرهی رزمی و سه خودرو را از دست داده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала