ماسک در باره اوکراین چه گفت؟

© AP Photo / Susan Walshایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی
ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.04.2024
اشتراک
مذاکرات بین ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین و ایالات متحده در مورد ادامه حمایت از کی یف یک اشتباه بزرگ است.
به گزارش اسپوتنیک، ماسک مذاکرات جدید میان اوکراین و ایالات متحده برای حمایت از کیف را دیوانگی خواند. ایلان ماسک، تاجر و میلیاردر آمریکایی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که مذاکرات بین ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین و ایالات متحده در مورد ادامه حمایت از کی یف یک اشتباه بزرگ است.
ماسک به پست دیوید ساکس، تاجری که توجه را به سخنان زلنسکی در مورد همکاری با ایالات متحده بر سر توافق برای حمایت از کی ف به مدت ده سال جلب کرد، واکنش نشان داد. به گفته این کارآفرین، بسته کمکی 61 میلیارد دلاری تازه آغاز راه است و دو رئیس جمهور بعدی آمریکا نمی توانند این مسیر را تغییر دهند.
پیشتر، ریاست کی یف گفته بود که مذاکرات با واشنگتن به عنوان بخشی از کار بر روی توافقنامه دوجانبه در زمینه همکاری امنیتی انجام می شود. در عین حال، به گفته وی، هدف کی یف این است که این توافقنامه "قوی‌تر» از دیگر توافق‌نامه‌های امنیتی مشابه با دیگر کشورها باشد.
 پنتاگون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.04.2024
بیانیه مهم پنتاگون در باره کمک آمریکا به اوکراین
گفتنی است، رابرت برنز، رئیس سیا، پیشتر اعلام کرده بود که بدون کمک نظامی بیشتر از سوی ایالات متحده، اوکراین مجبور خواهد شد تا ظرف یک سال آینده وارد مذاکرات صلح بر اساس شرایط مسکو شود. به عقیده وی، عدم حمایت آمریکا منجر به عقب نشینی بیشتر و از دست دادن قلمرو نیروهای مسلح اوکراین خواهد شد. همانطور که روزنامه موندو به نقل از یک مقام نظامی اوکراینی گزارش داد، اگر اوکراین در آینده نزدیک مهمات از غرب دریافت نکند، کیف ضرر خواهد کرد. ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان نیز به نوبه خود گفت که اتحادیه اروپا نمی‌تواند منابع مالی کافی برای اوکراین فراهم کند تا بتواند به پیروزی نظامی در درگیری با روسیه دست یابد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала