- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

یک شهرک دیگر در دونتسک آزاد شد

© Sputnik / Natalia Seliverstovaوزارت دفاع روسیه
وزارت دفاع روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.04.2024
اشتراک
وزارت دفاع روسیه: شهرک نووباخموتوفکا در دونتسک آزاد شد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه گزارش داد که واحدهای یگان "مرکز" از کنترل نیروهای مسلح روسیه بر شهرک نووباخموتوفکا در دونتسک خبر داد.
وزارت دفاع روسیه گزارش داد، واحدهای یگان "مرکز" در نتیجه اقداماتاقدامات فعالانه، شهرک نووباخموتوفکا جمهوری خلق دونتسک را آزاد کردند و تشکیلات نیروهای مسلح اوکراین را در مناطق مختلف دونتسک شکست دادند.
این وزارتخانه افزود، 10 ضد حمله توسط گروه های تهاجمی دفع شد و دشمن 380 پرسنل نظامی، یک تانک، یک خودروی زرهی رزمی و پنج خودرو خود را از دست داد.
علاوه بر این، در جریان نبرد توپخانه ای، دو هویتزر 155 میلی متری ام 777 ساخت ایالات متحده، یک دستگاه توپخانه خودکششی 155 میلی متری "ام 101 پالادین" ساخت ایالات متحده، دو تجهیزات یدک کش 105 میلی متری ام 101 ساخت ایالات متحده، سه قبضه هویتزر 122 میلی متری دی-30 و سلاح 100 میلی متری ضد تانک ام تی-12 "راپیر" منهدم شد.
ممانعت اوکراین از حضور روسها درانتخابات ریاست جمهوری - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2024
سیاستمدار فرانسوی پایان عمر اوکراین زلنسکی را پیش بینی کرد
در این میان، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت، روسیه باید به عملیات نظامی ویژه ادامه دهد، از خود محافظت کند و اهداف تعیین شده خود را محقق سازد.
پسکوف در اظهاراتی در برنامه "مسکو کرملین پوتین" گفت: «نکته اصلی در اینجا برای ما این است که باید عملیات ویژه نظامی را ادامه دهیم، باید از خود محافظت کنیم و اهداف و وظایفی را که تعیین شده است، به انجام برسانیم."
دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت که به زودی بسیاری از جمله در اوکراین مشروعیت ولادیمیر زلنسکی را زیر علامت سوال خواهند برد.
پسکوف در اظهاراتی در برنامه "مسکو کرملین پوتین" گفت: "به نظر من سرنوشت زلنسکی به وضوح از پیش تعیین شده است. خیلی زود لحظه ای فرا خواهد رسید که بسیاری از جمله در اوکراین مشروعیت وی را زیر سوال خواهند برد. در هر صورت حتی از نظر حقوقی هم باید این کار انجام شود و او باید به نوعی خود را توجیه کند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала