چرا اردوغان سفر خود به آمریکا را لغو کرد؟

اردوغان، رئیس جمهور ترکیه
اردوغان، رئیس جمهور ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.04.2024
اشتراک
گفتگوی ترکیه و واشنگیتن در خصوص تعیین تاریخ آتی سفر اردوغان به آمریکا ادامه دارد.
به گزارش اسپوتنیک، لغو سفر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به ایالات متحده، که برای 9 ماه می برنامه ریزی شده بود، می تواند ناشی از اختلاف نظر در مورد عملیات نظامی آتی ترکیه در شمال عراق و انتظارات برآورده نشده آنکارا از سوی واشنگتن در خصوص امتیازات اقتصادی باشد.
در رسانه ها آمده است:« شاید ترکیه نتوانسته به یک توافق مشترک با آمریکا دست یابد، به ویژه در مورد عملیات در عراق و آینده عراق. احتمال بسیار جدی خروج نیروهای آمریکایی از عراق وجود دارد. پیداست آنکارا نتوانسته به حمایت کافی از خواسته های خود در خصوص حزب ممنوعه کارگران کردستان در عراق و سوریه دست یابد. همچنین این امکان وجود دارد که ایالات متحده خواسته های متقابلی را در حوزه امنیتی مطرح کرده است که به مذاق آنکارا خوش نیامده است».
Американский флаг на здании посольства США в Анкаре - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.03.2024
ترکیه با مرتبط کردن قراردادهای اس-400 و اف-35 به یکدیگر از سوی آمریکا مخالف است
نشریه « تی 24» همچنین توجه خود را به "انتظارات اقتصادی ناروا"ی آنکارا از واشنگتن جلب کرده است. طبق نوشته این نشریه، در سال اول درگیری در اوکراین، ایالات متحده "شکایت زیادی" در این رابطه می کرد که گویا روسیه تلاش کرده تا تحریم‌های غرب را از طریق ترکیه دور بزند، اما اکنون "ایالات متحده و حتی اتحادیه اروپا دیگر مثل گذشته دست به گله و شکایت آنچنانی نمی زنند.
ترکیه انتظار دارد حرکات متقابلی مانند حذف تعرفه های ایالات متحده بر محصولات آهن و فولاد انجام شود. اگرچه تصمیمات مشابهی برای سایر کشورها اتخاذ شده است، اما این نرخ برای ترکیه همچنان 25 درصد است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала