گزارش و تحلیل

رسانه: "تانک لاک پشت" مرموز روسی، در میدان نبرد موثر است

© Sputnik / Stanislav Krasilnikov /  مراجعه به بانک تصاویر Танк Т-72 группировки войск "Центр" во время выполнения боевых задач на Авдеевском направлении
Танк Т-72 группировки войск Центр во время выполнения боевых задач на Авдеевском направлении - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2024
اشتراک
این تانک در روسیه با نام مستعار "تزار منقل" و در غرب "تانک لاک پشت" شناخته شد. نکته اصلی این است که موجودیت زره اضافی، این تانک را در برابر پهپادها کاملاً محافظت می کند.
اسپوتنیک: دیوید اکس، ستون نویس مجله فوربس، به تفصیل درباره "معجزه" جدید در خط تماس در اوکراین صحبت می کند - تانک با محافظت اضافی در برابر هواپیماهای بدون سرنشین.
اوایل آوریل، اپراتورهای هواپیماهای بدون سرنشین اوکراینی یک تانک روسی تی-72 را در میدان نبرد مشاهده کردند که به نظر می‌رسید یک سقف فلزی روی بدنه و برجک آن بود، و از این"معجزه" متحیر شدند. باورنکردنی ترین چیز این است که این تانک مرموز با زره تقویت شده تنها موجود ازنوع خود نبود. بیشتر و بیشتر خدمه روسی به این نتیجه میرسند که این زره دست ساز واقعاً کار می کند.
ایده واضح است: بروی تانک 51 تنی برای مقابله با هزاران پهپاد مملو از مواد منفجره که نیروهای مسلح اوکراین هر روز پرتاب می کنند، یک سپر قوینصب می شود. نارسایی های چنین محافظتی این است که چرخش، دید و تحرک برجک، محدود می شود و شکافی در جلو وجود دارد که یک اپراتور با تجربه می تواند از نظر تئوریکی پهپاد خود را به آنجا هدایت کند.
ناظران فقط به ماشین بی ریخت خندیده، آن را "تانک لاک پشت" نامیدند. اولین نسخه توسط مین منفجر شد. اما تانک‌های لاک‌ پشت مجهز شده به وسایل جنگ الکترونیکی برای شلیک پارازیت علیه هواپیماهای بدون سرنشین و غلتک های مین ربا، همچنان به خط مقدم می‌ رسند. سه هفته بعد آنها به یک منظره رایج در امتداد جبهه شرقی تبدیل شدند.
تانک آبرامز منهدم شده - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2024
کارشناس نظامی: تانک های آمریکایی آبرامز فقط با عملکرد پهپادها از میدان نبرد خارج نشدند
راب لی، تحلیلگر موسسه تحقیقات سیاست خارجی در فیلادلفیا،می‌نویسد: "می‌دانم که مردم می‌خندند، اما فکر نمی‌کنم این یک نوسازیدیوانه‌کننده باشد. روس‌ها با شرایط خاص جنگی سازگار می‌شوند". و شرایط به شرح زیر است: برای جبران کمبود مهمات، اوکراین شبکه ای از کارگاه های کوچک راه اندازی کرده است که هر ماه تا 100 هزار هواپیمایبدون سرنشین ارزان قیمت تولید می کند. چنین وسیله ای چندین کیلومتربرد دارد و می تواند بار انفجاری تا نیم کیلوگرمی را حمل کند. یک نیرویدریایی شناسایی هوایی اوکراینی با علامت "کریگس فورشر" معتقد است که "پهپادها به خودی خود چیزی را حل نمی کنند". اما تحلیلگران هزاران حمله آنها را ثبت و مستند کرده و می گویند که این حملات برای پیاده نظام مرگبار است.
هر طوری که شده، دفاع دربرابر پهپادهای کوچک به اولویت روس ها تبدیلشده است. و این به نوبه خود به معنای استفاده از پوشش زرهی و تجهیزاتجنگ الکترونیکی برای دفاع وسایل نقلیه زرهی است. از قرار معلوم، روس ها یک تانک لاک پشت با تجهیزات جنگ الکترونیک و مین روب را جلوتر از سایرخودروهای زرهی (اغلب مملو از نیروهای پیاده) می فرستند تا راه به مواضع اوکراین را باز کنند. راب لی می نویسد:
قربانی دید و چرخش برجک بر روی یک تانک در هر جوخه، به منظور مسدود کردن فرکانس های پهپاد در ازای آن، یک معامله کاملاً قابل توجیه است. اولویت در این مورد، انتقال گروه های تهاجمی پیادهنظام از طریق زمین های باز به مناطق شهری یا مواضع دفاعی دشمن است.
پو تانک های لاک پشت این کار را انجام می دهند.
اما به ز.دی اولین محموله کمک‌های جدید آمریکا شامل گلوله‌های توپخانه و موشک‌های ضدتانک به ارزش صدها میلیون دلار، می‌تواند به اوکراین برسد.در نتیجه، محیط جنگ تغییر خواهد کرد. روس ها چگونه به این موضوع پاسخ خواهند داد؟ به زودی خواهیم دید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала