اسپانیا تحت فشار با تحویل موشک های "پاتریوت" به اوکراین موافقت کرد

CC BY 2.0 / U.S. Army/Capt. Adan Cazarez / Missile Trainingسامانه های دفاع هوایی پاتریوت
سامانه های دفاع هوایی پاتریوت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.04.2024
اشتراک
روزنامه "پایس" به نقل از منابع دولتی گزارش داد که اسپانیا تحت فشار ناتو و اتحادیه اروپا با ارسال موشک های پاتریوت به اوکراین موافقت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، این نشریه می نویسد: "اسپانیا تحت فشار ناتو و اتحادیه اروپا با عرضه موشک‌های پاتریوت به اوکراین موافقت کرد که از کشورهای اروپایی که دارای این سامانه‌های آمریکایی هستند، تقاضا می کند آنها را به کی یف تحویل دهند".
روزنامه فایننشال تایمز روز دوشنبه نوشت که متحدان در اتحادیه اروپا و ناتو فشار شدیدی بر یونان و اسپانیا وارد می‌کنند تا سامانه‌های پدافند هوایی پاتریوت و اس-300 را به کی‌یف ارائه کنند، زیرا نیازهای آنها "به اندازه اوکراین نیست". به نوشته این نشریه، در اجلاس اخیر اتحادیه اروپا نیز به این کشورها فشار وارد شد.
سامانه پاتریوت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.04.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
نابودی چندین پاتریوت در اوکراین توسط نیروهای روسی
کیریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان روز سه شنبه تایید کرد، متحدان درخواست ارسال سامانه های دفاع هوایی اس-300 یا پاتریوت به اوکراین را داشتند. اما او اطمینان داد که آتن این کار را نخواهد کرد.
پیش از این، نه مارگاریتا روبلز، وزیر دفاع اسپانیا، و نه خوزه مانوئل آلبارز، وزیر امور خارجه این کشور اعلام نکرده بودند که آیا مادرید سامانه‌های پدافند هوایی پاتریوت را به اوکراین می‌فرستد یا خیر.
اسپانیا دارای چهار گردان پاتریوت است که یکی از آنها در ترکیه به عنوان بخشی از ماموریت ناتو برای محافظت از حریم هوایی این کشور در برابر موشک های احتمالی که ممکن است از سوریه پرتاب شود، مستقر شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала