میلیاردها دلار ارزش سوخت فسیلی صرفه‌جویی شده در نیروگاه بوشهر

© Photo / The State Atomic Energy Corporation ROSATOM نیروگاه اتمی بوشهر
 نیروگاه اتمی بوشهر  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.04.2024
اشتراک
است. برای تولید ۶۳ میلیارد کیلو وات ساعت برق در نیروگاه اتمی بوشهر ۱۰۳ میلیون بشکه نفت
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، محمد اسلامی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی گفت: "برای تولید ۶۳ میلیارد کیلو وات ساعت برق در نیروگاه اتمی بوشهر ۱۰۳ میلیون بشکه نفت به ارزش هشت میلیارد دلار صرفه‌جویی شد".
اسلامی تصریح کرد: "برای ما مهم است که فرایندهای نظارتی،‌ کنترلی و مدیریتی در صنعت هسته‌ای و سازمان انرژی اتمی ایران به گونه‌ای اجرایی شود که اطلاعات و آگاهی‌ها به‌روز باشد و به عبارت بهتر تصمیم‌گیری‌های به‌هنگام داشته باشیم. بخش‌هایی از این هدف به‌صورت طبیعی اتفاق افتاده و بخش‌هایی نیز باید به فرایندها افزوده شود تا پس از تکمیل بتوانیم این پتانسیل‌ها را در دستور کار قرار دهیم".
رییس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به سهم فراوان هوش مصنوعی در تولید ناخالص ملی کشورها که هم اکنون به میزان یک و نیم درصد براساس آمارها رسیده است، گفت: "اکنون در شرایطی قرار داریم که به لحاظ انسانی و ساختاری نیازمند تحول در حوزه مدیریت و صنعتی هستیم تا بتوانیم بهره‌وری محصولات و سطح رقابت خود را در عرصه بین‌المللی ارتقا دهیم زیرا با محقق شدن این موارد مهم، سهم ما در بازارهای جهانی گسترش می‌یابد.
اکنون یکی از افتخارات ایرانیان در حوزه فناوری‌های هسته‌ای مربوط به موضوع تولید انواع رادیوداروها است به‌طوری‌که آثار و نتایج به‌دست آمده در این حوزه، ایران را به یکی از قطب‌های قابل قبول و مورد اعتماد تبدیل کرده است".
محمد اسلامی عنوان کرد: "یکی دیگر از بخش‌هایی مهمی که به آن توجه ویژه‌ای شده ابزار دقیق‌های هسته‌ای است که با توسعه این ابزارها در شرایط تحریم‌ها توانسته‌ایم در کنار صنایع مختلف کشور از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، سلولوزی باشیم".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала