گزارش و تحلیل

روس ها می آیند؛ کمک های آمریکا دیگر نیروهای مسلح اوکراین را نجات نخواهد داد

© Sputnik / Stanislav Krasilnikov /  مراجعه به بانک تصاویر Боевая работа артдивизиона ЦВО на Авдеевском направлении
Боевая работа артдивизиона ЦВО на Авдеевском направлении - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.04.2024
اشتراک
رسانه: اوکراینی ها هیچ توهمی ندارند که حمایت آمریکا کمک کند تا اوکراینپایان درگیری زنده بماند.
اسپوتنیک مقاله ای از "فایننشال تایمز" را برای شما آورده است که توسط خبرنگار مسکو این روزنامه بریتانیایی، ماکس سدون، همراه با روزنامه نگار کریس میلر که سال ها در کی یف کار می کرد، نوشته است.
شنبه شب پس از چند ماه تاخیر، مجلس نمایندگان آمریکا بسته کمک نظامی60 میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد. و اگر همانطور که انتظار میرود این لایحه در این هفته در سنا تصویب شود، سلاح و مهمات آمریکایی در روزهای آینده وارد اوکراین خواهد شد. ولادیمیر زلنسکی روز یکشنبه گفت: "زمان بین تصویب بسته تا تقویترزمندگان ما باید تا حد امکان کوتاه باشد". و مقامات غربی و اوکراینیگفتند که بخشی از کمک های مادی از جمله سلاح و مهمات هم اکنون در انبارهای لهستان و دیگر کشورهای اروپایی است و آماده انتقال است. در همین حال، بسیاری از مقامات نظامی و تحلیلگران اوکراینی معتقد نیستند که ارسال کمک های آمریکا می تواند وضعیت را به طور قطعی تغییردهد.
ساختمان وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.04.2024
واکنش وزارت خارجه روسیه به تخصیص کمک های آمریکا برای اوکراین
در چند ماه گذشته، ارتش روسیه کنترل حدود 20 درصد از خاک اوکراین را تثبیت کرده و ابتکار عمل را در میدان نبرد به دست گرفته است. فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین، الکساندر سیرسکی، هشدار داد که با اشغال شهر صنعتی آودییوکا در ماه فوریه، نیروهای روسی به چندین بخش از جبهه هزار کیلومتری حمله کردند و وضعیت "به طور قابل توجهی بدتر شده است".
دراین ماه در خط مقدم، سربازان اوکراینی به "فایننشال تایمز" گفتند که به سختی تحت حملات بی‌امان روسیه قرار دارند. به عنوان مثال، یگان تحت فرماندهی ستوان ارشد ایوان اسکوراتوفسکی از کمبود مهمات پیوسته رنج می برد و او در مورد بسته کمک های آمریکایی گفت: "امیدوارم این کمک وضعیت به نفع ما تغییر کند". اما یک مقام ارشد اوکراینی که نخواست نامش ذکر شود، به "فایننشالتایمز" گفت که تحویل جمعی گلوله های توپخانه و موشک های پدافند هواییپیشرفت حمله روسیه را متوقف نمی کند، بلکه فقط سرعت آن را کاهش میدهد. مدیر گروه تحلیلی FrontelligenceInsight، افسر سابق اوکراینیگفت که "چنین بسته کمک ممکن است آخرین بسته بزرگ امسال باشد" و همه بسته های بعدی بسیار کوچکتر خواهند بود.
راب لی، تحلیلگر دفاعی، کارشناس ارشد موسسه تحقیقات سیاستخارجی "برنامه اوراسیا" بر آن است که حتی با کمک جدید آمریکا، "برتری توپخانه روسیه همچنان باقی خواهد ماند - فقط تا حدودی کاهش خواهد یافت".
روسلان پوخوف، مدیر مرکز تحلیل استراتژی‌ها و فناوری‌های مسکو، معتقد است که بسته کمکی تنها در صورتی تأثیر مشخصی خواهد داشت که اقدامات مشترک جنگنده‌ها و پدافند هوایی اوکراین بتواند اثربخشیاستفاده روسیه از بمب‌های گلاید را کاهش دهد.
در اوایل این ماه، زلنسکی گفت که تعداد مهمات نیروهایش در مقایسه با توپخانه روسیه با ضریب 1 به 10 کمتر است. لایحه ایالات متحده فقط بودجه خرید تسلیحاتی را که واشنگتن عرضه خواهد کرد مشخص می کند، اما نه مقدار هر سیستم را.
مقامات اوکراینی گفتند که بسته کمکی ایالات متحده "چاره ای برای بهبودی نخواهد بود" و تنها این شکاف را کاهش می دهد. مدیر مرکز تحلیلیاستراتژی‌های دفاعی کی یف و وزیر دفاع سابق آندری زاهورودنیوک معتقد است که کمک‌های آمریکا بر روسیه تأثیر می‌گذارد، اما مشکل جدی اوکراینمانند کمبود پرسنل را حل نمی‌کند، هرچند که برای حل مشکلات پرسنلیزمان می‌ دهد. پارلمان اوکراین لایحه جدید بسیج را با هدف تکمیل نیروهایمستهلک و کاهش یافته خط مقدم، تصویب کرد. مهمات آمریکایی باید به حفاظت بهتر از زیرساخت های کلیدی اوکراین کمک کند، که در هفته های اخیر توسط موشک ها و پهپادهای روسیه به شدت آسیب دیده و تا حدی تخریب شده است. موشک های "پاتریوت" در برابر حملات دوربرد محافظت می کنند و "استینگر"ها به سمت یگان های خط مقدم می روند.
نیروهای روسیه در عملیات ویژه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.04.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
آزادسازی "نوومیخایلوفکا" در جمهوری دونتسک توسط ارتش روسیه
هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه پوتین قصد دارد حملات نیروهای روسیه را متوقف کند وجود ندارد. زلنسکی روز یکشنبه در پاسخ به این سوال که جنگ تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و آمریکایی ها تا چه زمانی دفاع اوکراینرا تامین می کنند، اعتراف کرد که ارتش او در ماه‌های اخیر "واقعاً ابتکار عمل را از دست داده است" و تنها پس از دریافت سلاح‌های جدید می‌تواندرباره تاریخ‌های مشخص صحبت کرد.
راب لی می پرسد: "آیا مهمات به موقع برای کمک به اوکراین به آنجا میرسد؟"
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала