گزارش و تحلیل

ابوترابی: با سلاح هایی پیشرفته و نامشخص از ایران دفاع میکنیم

© Photo / IRNAابوالفضل ابوترابی، نماینده مجلس شورای اسلامی ایران
ابوالفضل ابوترابی، نماینده مجلس شورای اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.04.2024
اشتراک
اختصاصی
بامداد امروز رسانه های متعدد داخلی و خارجی از شنیده شدن صدای نسبتا شدید در شرق اصفهان خبر دادند، فرمانده کل ارتش و دیگر مقامات جمهوری اسلامی ایران اما این صدا را مربوط به شلیک پدافند هوایی اصفهان به یک شیء مشکوک ذکر کردند و تاکید کردند که هیچ خسارت و حادثه‌ای وجود نداشته‌.
پس از حمله اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و در پی آن اقدام تنبیهی جمهوری اسلامی ایران علیه اهداف نظامی اسرائیل در اراضی اشغالی بسیاری معتقدند اسرائیل درصدد باز پس گیری آنچه از دست داده است.
ابوالفضل ابوترابی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و نماینده استان اصفهان در مجلس ایران، در این زمینه به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:
برخی رسانه‌ های خارجی در خصوص موضوع پهپاد ها که توسط پدافند دفاعی جمهوری اسلامی ایران منهدم شده چندین هدف را دنبال می‌کنند؛ ابتدا به دنبال آن هستند که ضربه‌ ای را که صهیونیست‌ ها با همراهی حداقل ۱۰ کشور که از آنها حمایت کردند متحمل شدند، با جنگ رسانه ‌ای و روانی جبران کنند، در نتیجه به آن ضریب می‌دهند و آن را بزرگنمایی می‌کنند.
در بعد دوم در تلاش هستند که کشور جمهوری اسلامی ایران را از لحاظ روانی دچار استرس و اضطراب کنند در نتیجه بحث پرواز ها و هواپیما های مسافربری را مطرح می‌کنند تا کشور را از لحاظ داخلی دچار التهاب کنند.
سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده‌ کل ارتش ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.04.2024
فرمانده کل ارتش ایران: در اصفهان تیراندازی به چند شیء پرنده انجام شد
ابوالفضل ابوترابی، ضمن تاکید بر این نکته که جمهوری اسلامی ایران همواره ثابت کرده که دارای صبر استراتژیک است، بیان کرد:
این صبر استراتژیک زمانی که تبدیل به تصمیم و یقین در جمهوری اسلامی ایران شد هیچ کوتاهی در آن وجود ندارد و با ضرباتی بسیار مهلک پاسخ خواهیم داد.
جمهوری اسلامی ایران همواره این صبر استراتژیک را در یک چارچوب منطقی داشته و بسیار حساب شده عمل می‌کند اما این صبر استراتژیک ما حد و حدودی دارد زمانی که این حد و حدود از خط قرمز های تعیین شده و اعلام شده ما گذشت جهان باید یقین داشته باشد که ایران پاسخ خواهد داد.
وی افزود:
ما در اقداممان هم قدرتمندیم و هم کوتاهی نمی‌کنیم؛ ما در موشک باران مواضع رژیم اشغالگر قدس در اقلیم کردستان عراق و سپس در اقدام تنبیهی علیه مقر های نظامی صهیونیست ‌ها در اراضی اشغالی این موضوع را ثابت کردیم.
این نماینده استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی از تکنولوژی‌های جدید و به روز جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و اظهار داشت:
زمانی که تکنولوژی‌ های نسل قدیم ما یعنی حداقل مربوط به پانزده سال پیش که در حمله به مقر های نظامی رژیم صهیونیستی استفاده شد این رژیم و متحدان آن یعنی بیش از ۱۰ کشور اروپایی مانند انگلستان و فرانسه و آمریکا را موجب چنین ضرری کرد، سلاح‌ های به روزتر و پیشرفته ما ابعاد وسیع‌تری خواهند داشت.
سلاح‌ هایی که در حمله به مقرهای نظامی رژیم صهیونیستی از آنها استفاده کردیم سلاح ‌های قدیمی ما بودند که در انبارهایمان انباشته شده بود.
سلاح ‌های دفاعی جدید ما در انبارهایمان به صورت گسترده وجود دارد و در صورت هرگونه حمله ‌ای از آنها استفاده خواهیم کرد؛ این سلاح ‌ها بسیار پیشرفته هستند و حتی آنها نمی‌دانند که این ها چه سلاح هایی هستند.
جمهوری اسلامی ایران همانطور که ثابت کرد با تکنولوژی و علم خود می‌تواند ضرباتی را در هر نقطه ‌ای که بخواهد وارد کند حتی اگر پیشرفته‌ ترین کشورها پشتیبان رژیم صهیونیستی باشند؛ در عرصه پدافندی هم این علم و تکنولوژی را داریم که هرگونه حمله هوایی را خنثی کنیم.
پدافند ما ترکیبی از موشک، رادار و تجهیزات الکترونیکی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала