ترامپ از اروپا خواست "بجنبد"!

© AP Photo / Charles Krupaدونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا
دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.04.2024
اشتراک
دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در شبکه اجتماعی Truth Social از اروپا خواست تا "بجنبد" و از آن انتقاد کرد که کمتر از واشنگتن برای کمک به اوکراین هزینه می کند.
به گزارش اسپوتنیک، ترامپ خاطرنشان کرد آمریکا 100 میلیارد دلار بیشتر از اروپا به کی یف پول داده است.
این سیاستمدار نوشت" "چرا اروپا نمی تواند با پولی که ایالات متحده برای کمک به کشوری که نیاز مبرم دارد برابری کند یا قابل مقایسه شود؟ به هر حال، بقای اوکراین باید برای اروپا بسیار مهمتر از ما باشد، اما برای ما نیز مهم است! اروپا بجنب!"
ترامپ افزود: اگر او به جای جو بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا بود، درگیری بین فدراسیون روسیه و اوکراین "هرگز آغاز نمی شد."
ترامپ اضافه کرد: اگرچه این یک آشفتگی کامل ناشی از... جو بایدن و دموکرات‌های بی‌کفایت است، اگر من رئیس‌جمهور بودم، این جنگ هرگز شروع نمی‌شد!"
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.04.2024
ترامپ در محفلی خصوصی: به درگیری در اوکراین پایان می دهم
مجلس نمایندگان ایالات متحده در 17 آوریل، همانطور که مایک جانسون، رئیس آن اعلام کرد، به جای اینکه از سنا را برای تصویب درخواست کلی 95 میلیارد دلاری کاخ سفید دنباله روی کند، سه لایحه جداگانه برای کمک به اسرائیل، اوکراین و متحدان آمریکا در منطقه هند و اقیانوسیه منتشر کرد.
رهبران اتحادیه اروپا در یک اجلاس ویژه در اول فوریه در بروکسل تصمیم سیاسی برای ایجاد صندوقی برای کمک مالی به اوکراین برای دوره تا سال 2027 به مبلغ 50 میلیارد یورو با تعدادی از شرایط سخت گرفتند. آنها همچنین موافقت کردند که سازوکاری و گزارشی تهیه کنند که بر اساس آن بودجه برای کی یف سالانه مورد توافق و تصویب قرار می گیرد.
روسیه معتقد است که ارسال تسلیحات به اوکراین مانع حل و فصل این درگیری بوده و کشورهای ناتو را مستقیماً به ان می کشاند درگیری و به منزله بازی با آتش است. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. به گفته وی، ایالات متحده و ناتو نه تنها با تهیه سلاح بلکه با از جمله با آموزش پرسنل در بریتانیای کبیر، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها مستقیماً در درگیری شرکت دارند. کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب کمکی به مذاکرات نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала