آمریکا قطعنامه شورای امنیت را که عضویت فلسطین در سازمان ملل را توصیه می کرد، وتو کرد + فیلم

© Sputnik / Dmitry Astakhovسه کشور، خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت برای بررسی درگیری فلسطین و اسرائیل
سه کشور، خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت برای بررسی درگیری فلسطین و اسرائیل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.04.2024
اشتراک
ایالات متحده پیش نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را وتو کرد که به مجمع عمومی توصیه می کند فلسطین را به عنوان یک عضو کامل در این سازمان جهانی بپذیرد.
به گزارش اسپوتنیک، دوازده عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد به این قطعنامه رای مثبت دادند. دو کشور سوئیس و انگلیس رای ممتنع دادند.
فلسطین به عنوان ناظر در سازمان ملل متحد حضور دارد، در حالی که اسرائیل از سال 1948 عضو کامل این سازمان بوده است.
در پیش‌نویس قطعنامه‌ای که الجزایر به نمایندگی از کشورهای عربی تهیه کرده بود، آمده بود: "شورای امنیت، پس از بررسی درخواست کشور فلسطین برای عضویت در سازمان ملل متحد، به مجمع عمومی پیشنهاد می‌کند که کشور فلسطین را به عضویت خود درآورد."
اگر این توصیه توسط شورای امنیت پذیرفته می شد، برای بررسی در مجمع عمومی ارسال می شد. پذیرش یک کشور جدید در سازمان ملل مستلزم رای دو سوم اعضای مجمع عمومی این سازمان است.
واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در نشست شورای امنیت اعلام کرد، ایالات متحده با دادن رای منفی به پذیرش فلسطین در سازمان ملل، نگرش واقعی خود را نسبت به فلسطینی ها نشان داد.
پرچم های فلسطین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2024
آمادگی سه کشور اروپایی برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین
نماینده دائم روسیه افزود: آمریکا با استفاده از حق وتو برای پنجمین بار از آغاز تشدید اوضاع در غزه، بار دیگر نگرش واقعی خود را نسبت به فلسطینی ها نشان دادند، یزاس واشنگتن آنها لیاقت داشتن کشور خود را ندارند. آنها تنها مانعی برای تحقق منافع اسرائیل هستند".
در همان زمان، نبنزیا خاطرنشان کرد که واشنگتن در نتیجه تقریباً کاملاً منزوی شده است.
اسرائیل کاتز وزیر امور خارجه اسرائیل نیز به نوبه خود از آمریکا برای وتوی "پیشنهاد شرم آور" پذیرش فلسطین در سازمان ملل شش ماه پس از حمله حماس به کشور یهودیان تشکر کرد.
ریاض منصور، ناظر فلسطین در سازمان ملل گفت که دولت خودگردان فلسطین علیرغم موضع آمریکا عقب نشینی نخواهد کرد.
این دیپلمات گفت: "این واقعیت که این قطعنامه به تصویب نرسید، اراده ما را در هم نمی شکند و بر آرزوی ما غلبه نمی کند. ما از تلاش های خود عقب نشینی نمی کنیم. تشکیل کشورفلسطین اجتناب ناپذیر و واقعیت است."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала