گزارش و تحلیل

کارشناس: اسرائیل ایران را مجبور به پاسخ نظامی کرد

© AFP 2023 / Louai Besharaحمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق
حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.04.2024
اشتراک
سرگئی میخیف، کارشناس سیاسی روس ابراز عقیده کرد ، تل آویو در نتیجه حمله تحریک آمیز به کنسولگری ایران در دمشق، ایران را مجبور به واکنش نظامی کرده و آمریکا را مجبور ساخت تا فعالانه تر در درگیری شرکت کند و تهران نشان داد که دوران مصونیت اسرائیل به پایان رسیده است.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی میخیف گفت:" در این شرایط، تا آنجا که من متوجه شدم، اسرائیل برای مدت طولانی ایران را تحریک می کند- هدف ساده است: کشاندن ایران به یک رویارویی شدیدتر تا از طریق این وضعیت، ایالات متحده و متحدان ناتو را نیز وادار کنند، بطور فعلانه تر در درگیری حضور داشته باشند . اتفاقاً اسرائیل با حمله به کنسولگری در دمشق تا حدی در این امر موفق شد. ضمناً، این حمله ناقض تمام توافقات ممکن بین المللی در مورد مصونیت نمایندگی های دیپلماتیک از تعرض است. اسرائیل با ضربه زدن به کنسولگری از یک طرف ایران را وادار به تلافی کرد و از طرف دیگر آمریکا و متحدانش - انگلیس، فرانسه، اردن - را مجبور کرد از اسرائیل دفاع کنند، یعنی به این وضعیت کشیده شوند".
وی خاطرنشان کرد، در نتیجه، کنگره ایالات متحده تخصیص بودجه - بسته کمکی به اسرائیل را بررسی خواهد کرد تا اهداف (تل آویو) محقق شود.
مهدی آکوچکیان، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آستراخان، روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.04.2024
پاسخ مستقیم ایران، پیامی واضح در تغییر نحوه مقابله با حملات اسرائیل علیه منافع ملی خود
این کارشناس خاطرنشان کرد: اما از سوی دیگر، اینها اهداف تاکتیکی است و ایران پاسخی را نشان داد که نشان دهنده ضعف استراتژیک اسرائیل و غرب است، اولاً، اسرائیل خود اعتراف می کند که نه موشک به مقصد رسیده و این به معنای آن است که نه دفاع هوایی خودش و نه متحدان نمی توانند امنیت 100% اسرائیل را تضمین کنند. دوم، با توجه به این واقعیت که ایران به احتمال زیاد در آستانه ایجاد سلاح هسته ای است - تصور کنید اگر این موشک ها دارای کلاهک هسته ای باشند. در اینصورت از اسرائیل، این کشور کوچک هیچ چیزی باقی نخواهد ماند. سوم اینکه چنین تعداد پهپاد، سیستم پدافند هوایی را پوشاندند و چهارم اینکه امروز 300 فروند از آنها را پرتاب کردند و فردا می توانند هزار فروند پهپاد را پرتاب کنند. آن وقت چه اتفاقی خواهد افتاد. بنابراین صحبت در مورد اینکه چگونه همه پهپادها را سرنگون کردند از حوزه تبلیغات است".
میخیف معتقد است یکی دیگر از جنبه های مهم این تقابل، سیاسی است.
او اضافه کرد: "از منظر سیاسی، ایران نشان داده است که دوران مصونیت اسرائیل به پایان رسیده است، به نظر من اسرائیل و متحدانش در اندکی شوکه شده اند که ایران مستقیماً به خاک اسرائیل حمله کرده است، زیرا قبلاً هیچ کس اجازه این کار را نمی داد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала